tsomitiger

Alla inlägg under april 2012

Av Therese Jäger - 29 april 2012 11:02

Igår var det ju då joggingdag, meeen det blev ingen motion för jag var upptagen med att åka litt fyrhjuling. =) vilket faktiskt var ganska skoj om jag måste erkänna det. =)Såå för att inte känna mig så jävla kass så gick jag en lång promenad med vovvarna i morse. =) vi har ju övernattat hos Alex i tranemo. Så det blev en runda här och kolla, faktiskt väldigt mysigt i Tranemo. =)Ska vara här med Alex och Ida fram till tisdag. =) tror att jag och min älskade behövde komma ifrån varandra lite. Men det var sjukt konstigt att döva ensam i natt. =/ så det blir väl skönt när vi kommer hem igen. =) Det är ju valborg i morgon, så då blir det fest med dem bästa. Woohoo. =DSka bli så jävla najs.Nej, nu får jag vara social med Alex och Ida. =)Så får vi se vad denna dagen har att erbjuda.Ha en trevlig dag alla.

Av Therese Jäger - 27 april 2012 14:39

Härligt med en promenad i vår solen. =) Dock blåste det som satan, var nära på att trilla ett par gånger. ^^ haha


Meen, det blev iallafall en rask promenad på 8,2 km. =) Härligt, 93 minuter tog det. Med 10 minuters paus när jag var inne i affären & handlade. =)


Nu sitter jag här och äter mitt päron & dricker mitt citron bubbelvatten, yuummii! =)

Om ett par sekunder ska jag hoppa in i en svalkande dusch, och sen blir det nog en runda med Göstisch! =)


Här kommer lite bilder från promenaden. =)

                     


Ni får ha en trevlig dag/kväll. =)

Tjingeling.

Av Therese Jäger - 27 april 2012 11:46

Nu kör jag på en långpromenad i det soliga vädret. =)

Uppdaterar er senare med hur långt det blev . .


Det är ju min joggingdag idag, men jag tar en extra lång rask promenad med mina fina rosa hörlurar, istället för joggning. =) Älskar att vara ute att gå med höööög musik dunkandes i öronen. =) Synd bara att jag inte orkar mer. =(

Meeenmen .. Thats life, I suppose!


Ha det gott så länge. =)

Av Therese Jäger - 26 april 2012 19:43

Hmm, sitter och funderar lite på om jag ska börja flyta en eller två veckor innan OP, jag vet att min dietist sa till mig att jag inte alls behöver gå på dem äckliga drickorna nått mer, innan OP!!! Men jag är så sjukt nervös att levern ska vara för stor/för fettig eller nått annat ska vara fel för att jag har ätit mat..


Så jag har ju funderat på att börja flyta en eller två veckor innan OP, bäst resultat är ju säkert två veckor, men det är ju så jävla dyrt. =/ Och det är inte så gott. Visst två veckor står jag väl säkert ut, men jag vettifasiken!!


Vad tycker ni att jag ska göra ? Ska jag göra som dietisten säger och äta fram till OP ? Ska jag börjat på flyt 2 veckor innan OP ? Eller ska jag börja på flyt 1 vecka innan OP ?


Hur hade ni gjort om ni varit i min situation?

Jag vill ju verkligen inte riskera att inte få OP .. =/

Av Therese Jäger - 26 april 2012 11:34

Wiiieee, det är fasiken bara 19 dagar kvar till OP, aaaaahhhh nu börjar jag bli riktigt nervös! =D

Vad ska man ha med sig när man åker in till sjukhuset på operationsdagen? Någon som vet, som kan svara på det? =)

För jag har inte den blekaste. =P


För övrigt så går allt jätte bra. =) Inte nästa vecka, men veckan där på, så ska jag gå bredvid på Hjälmå äldreboende i dalstorp. Så jag kommer in lite i jobbet och får se hur det är, tills jag ska jobba i sommar. =) Ska faktiskt bli kul, var ett tag sen jag jobbade med äldre. =) Och det är såå skönt att det är veckan innan OP, för då tänker jag inte så mycket på OP och så kommer den veckan gå mycket snabbare än om jag bara hade gått hemma. =) Skit bra ju!


Efter sommaren får vi se vad som händer, (och fötter) men har sökt till lite olika distans linjer som jag hoppas på att komma in på, och har även sökt jobb som barnpassare så man kan göra det bredvid studierna, hoppas jag får något där, gör/får jag inte det, ska jag nog läsa upp mina betyg så jag får lov att kalla mig undersköterska. =) Och förhoppningsvis får något jobb inom äldreomsorgen eller som personlig assistent. =)


Nej, nu blir det nog sjunga lite lips (xbox 360), och sen frisera mina små vovvars tassar! =)

Ha en trevlig dag, toddiloo! =)


Av Therese Jäger - 24 april 2012 22:39

Idag var det ju också joggingdag. =) Så idag tog jag mig i kragen och tog en lite längre runda än jag gjort innan.

Det blev 4 km jogging/promenad idag. Svettades som fan, det var ju soligt ute idag. =P Så hade för mycket kläder på mig, enligt mig iallafall.. haha


Det är ju då också endast 3 veckor kvar till OP!!! Över najs, nu börjar jag kanske bli lite nervös. =D

Altså det är bara 21 dagar kvar, det är heeeelt sjukt. Känns som att det var den 19 december 2011 igår och jag på informations möte i Göteborg med Idiiiscchh. =) Och jag tyckte att det kommer fan ta aaass lång tid. Men det har ju rullat på sjukt snabbt. =) Jätte roligt!!


Jag fick även mitt spel idag (lips) öööverlycklig är jag! =D wiiiieeee.. har suttit och sjungt hela dagen typ. haha


Nu ska jag fortsätta sjunga lite till, sen ska jag sova. =)

Godnatt alla!

Av Therese Jäger - 24 april 2012 09:55

Idag är det då tisdag och för min del så innebär det ju som vanligt vägning och mätning. =) Och här kommer mina resultat:


Vikt: 128,4 kg (-1,1kg) tot: -13,5 kg

Midja: 132 cm (-4cm) tot: -16,5 cm

Under Bröst: 116 cm (-2cm) tot: -11,5 cm

Bröst: 136 cm (-0cm) tot: -1 cm

Hals: 39 cm (-0cm) tot: -4 cm

Arm: 35,5 cm (-1,5cm) tot: -7,5 cm

Rumpa: 121 cm (-1,5cm) tot: -5 cm


YEEEESSS, allting ser tipptopp ut! =) Det fortsätter neråt och det är såååååå kul! =)

Det lönar sig verkligen att vara ute och springa! Fy faaan vad glaaad jag blir. =) Det är ju helt sjuuukt, 13,5 kg och 16,5 cm runt midjan.. Då var det inte så konstigt att jag fick på mig en tröja som varit förliten ett tag! =) SÅååååå glad jag ärrrr!!


Jag är så jävla nöjd med mig själv ska ni veta! =)


Nu ska jag iallafall äta lite frukost, sen blir det kanske en runda med Gösta, för värdert och också på topp idag! =)

Tjingeling alla söta. =)


Av Therese Jäger - 23 april 2012 19:47

Idag var det ju då jogging dag igen. =) Så idag blev det en runda på 3,8 km, bestående av mer joggning än förut, faktiskt. =) Stolt är jag!!

Fast på slutet på vägen hem så fick jag så fruktansvärt ont över vänster bröst & riktigt jävla håll, så det fick bli att gå den sista biten hem. =/


Och imorgon är det ju vägning och mätning igen. =) Lagom närvös är jag .. tror inte att det visar bra resultat.. försöker intala mig att jag gått upp i vikt, för att då blir jag inte så deprimerad om jag har gjort det. =) Skulle det däremot vara tvärtom kommer jag ju bara bli toootalllyyy överlycklig. =) hehe


Nu ska jag spela lite LOL med min sambo. =) Sen blir det duschen, mys & BB. =)

Ha en super najs kväll alla!

Presentation


Therese Jäger 24år
Västra Götaland, Ulricehamn

Start vikt
141,9 kg BMI: 51,2

9 veckor (innan op)
125 kg (-16,9 kg)

151 veckor (efter op)
105,6 kg (-19,4 kg)

Totalt: -36,3 kg

BMI

BMI Test - räkna ut BMI

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

ghdfdf


Ovido - Quiz & Flashcards