tsomitiger

Alla inlägg under juni 2012

Av Therese Jäger - 29 juni 2012 22:15

Tjooohooo, jag beställde kläder från halens i förrigår som jag fick idag. =D Super najs!

2 tunikor, 1 topp, 2 trosor, 2 bikini bhar och 1 bikinitrosa. Och jag köpte allt i lite mindre storlekar för att jag tänkte att jag skulle kunna ha det lite senare.. MEEEN DET PASSADE TA MIG TUSAN NU!


Den ena tunikan är i storlek 48/50, den andra är i 44/46 (sitter aningen tajt, men det kommer så småningom), toppen är storlek 48/50, trosorna/bikinitrosorna 44/46 och bikini bharna är 44/46 ..=D AAASSSS NAAAAJJJSSSS...

Innan har jag haft 52/54-54/56, såååå det är ett par storlekar som har minskat åå det känns sååå super skönt. =D



Trosorna är rosa (har även ett par till i svarta), därför dem blänker så fint av blixten på kameran. =P Allt detta är storlek 44/46 OCH PASSAR. =D

 


Denna är storlek 44/46 och sitter lite för tajt så den får jag vänta med att använda, Men jag får den på mig iallafall. =D

 


Denna är 48/50 och sitter heeelt perfekt, ska vara en topp, men funkar bra som en tunika för mig. =)

http://www.halens.se/fynd-53/topp-069072/paging$1,25?oc=036

 


Denna är också 48/50 och sitter heeelt perfekt. =D Och svin skön är den! AS GLAAAAD ÄR JAG!!

 


Kommentera gärna vad ni tycker. =)


Tjooohoo, med det sagt hoppar jag nog i sängen. =)

Tjingeling.

Av Therese Jäger - 29 juni 2012 17:15

Första dagen på jobb igår, gick egentligen bredvid, men fick vara mer som en ordinarie personal, bra tycker jag för då är det inte lika hemskt när jag väl ska vara odinarie personal. Dem ringde från jobb idag och ville att jag hoppar in på söndag, så de ska jag göra mellan 7-10. =) Skoj, sen bara det flyter på i 7 veckor. Häääärligt. =)


Det jobbiga med att jobba blir ju nu osm jag då märkte igår, maten .. Försök äta lugnt och samtisigt ha tispress på dig.. Det är inget jag vet hur man gör iallafall, och det slutade med att jag fick sjuuuuukt ont i magen och det varade i ca 1 timme, kallasvettades blev yr å sådär, sen efter en timme så spydde jag upp all mat, och efter det var det som att jag aldrig hade mått dåligt.. Så det var ju skönt.. Men vet inte hur jag ska klara av att äta lugnt när man är stressad. =S Aja, de får ju lösa sig. =)


Efter jobb drog jag och mina fina vänner in till Borås å kollade på LOREEEEEEEN.. Åååhhh fyfan vilket drag där var. Såååå jävla najs.. Publikrekord också, ca 25,000 personer stog vi och trängdes med. =D Sååå jävla kul hade jag! Och Loreen är ju bara såå härlig. =) Efter det satt jag å ida mitt inne i stan och skrattade åt en massa konstiga människor tills bussen bar av hemåt 23,40. =)


Imorgon drar vi oss nog till Ullared. =D Tjooohoo, jag ska kolla på en onepiece! =) INGEEEEET ANNAT... För jag ska dit när jag gått ner till 100 kg så jag har 14,4 kg kvar tills dess. =) hehe


Menmen, ni alla får ha en super bra dag. =)
Tjingeling.

Av Therese Jäger - 26 juni 2012 22:04

Igår blev det en liten liten kort promenad med vovvarna, vädret var ju inte med mig så hade ingen lust med att gå egentligen .. menmen, idag har det varit underbart väder (mestadels av dagen iallafall) så idag blev det en lite längre runda (kortare än jag trodde men så är det alltid) haha.


Nu ska jag spela lite diablo, sen ska jag bädda ner mig i sängen med hundarna och kankse mysa till en film. =)


Chefen från sommarjobbet ringde innan idag och ville att jag skulle börja jobba redan nästa vecka, ååå det gör jag såå gärna. =D Så jag ska ringa henne imorgon och få mina tider. =D TJIIIHOOO..

Fick även ett till bra besked idag, JAG HAR KOMMIT IN PÅ DEN ENA LINJEN JAG SÖÖÖÖKT.. =D=D=D

Fast nu väntar jag på att få höra om jag kommer in på den jag helst vill gåå, ekonomiassistent. Annars får det bli hotellreceptonist som jag redan är antagen till. =) Det rullar på nu.. Sköööönt. =)


Promenaderna såg ut såhär:


25/6

1,11 km - 14,14 min

 

26/6

3,67 km - 38,57 min

 


Skulle även blivit en simtur idag, men så blev det inte.. Men imorgon ska jag simma en runda. =)


Ha det bäst!

Tjingeling.

Av Therese Jäger - 26 juni 2012 12:24

Men jaha, nu var det tisdag igen, veckorna bara springer iväg tycker jag! =P Tyckte det precis var tisdag och jag vägde och mätte mig, menmen jag fick väl ta och göra det idag igen. =) Och det såg väl bra ut. =)


Här kommer resultatet för vecka 15 (v.6 efter op)


Vikt: 114,4 kg (-2,1kg) tot: -27,5 kg

Midja: 121 cm (-2,5cm) tot: -27,5 cm

Under Bröst: 108 cm (-1,5cm) tot: -19,5 cm

Bröst: 127 cm (-1cm) tot: -10 cm

Hals: 36 cm (-1cm) tot: -7 cm

Arm: 30,5 cm (-0,5cm) tot: -12,5 cm

Rumpa: 112 cm (-1cm) tot: -14 cm

V.Lår: 59,5 cm (-0,5cm) tot: -11 cm

V.Vad: 38 cm (-1cm) tot: -5,5 cm



Ooooch jag har gått ner hela 10,3 bmi enheter från 51,2 till 40,9.. Sjukt kul =) Jag ligger ju fortfarande på extrem fetma men, det är iallafall påväg åt rätt håll. =D


Såå detta har varit en himlans bra vecka trotts allt de onyttiga nu under midsommar helgen. Men det har väl jämnat ut sig kanske men tanke på att man har sprungit en hel del på campingen. =) Så jag är sjukt nöjd iallafall!


Nu ska jag äta lite frukost sen blir det en tidig långpromenad med vovvarna.. Så att vädret förhoppningsvis inte hinner ändra sig. =) haha

Ha en trevlig dag alla!

Tjingeling.

Av Therese Jäger - 25 juni 2012 19:02

Nu var det ett par dagar sedan jag uppdaterade här.. Men har ju varit iväg på en massa härliga bravader! =)


Midsommar helgen har varit helt kanon, kommer aldrig glömma denna helgen. =)

Det blev bad i havet, bad i badtunna, bad i jacuzzi, massor av god dricka, super god mat, lite sol, lite regn, tält med luftmadrasser utan luft i (inte allt för skönt), tält som läkte in vatten (inte allt för kul), dans runt midsommarstång, 5-kamp, rättning av tipsromenadens alla deltagare, prisutdelning, fett med ös på dansbanan, väldig massa härliga människor, sjuuukt mycket skratt och en jädrans massa foto .. =)


Det har inte blivit någon direkt "planerad" motionering, det har det verkligen inte funnits tid till, men vi har ju som sagt bott på en camping där man aaaaaldrig sitter still. =) Dem stunderna man satt still, då åt man eller så hämtade man andan. =) hehe Så motion har det blivit iallafall, men ingen dokumenterad.


Allting med mat och dricka har fungerat hur bra som helst. =) Fick lite "magknip" en gång med gick över på bara några sekunder. Så det är väldigt skönt.


Nu blir det en lång promenad med hundarna i regnet, sen dusch och diablo! =)

Ha det bäst.

Tjingeling.

Av Therese Jäger - 21 juni 2012 11:10

Då bär det snart av mot Borås, för att gå på första återbesöket sedan operationen. =)

Ska träffa sjuksköterska och dietist. Hoppas att allt står rätt till. Tihi..

Jag uppdaterar er väl senare när jag kommer hem om hur det gick på sjukhuset! =)


Efter besöket ska jag och min fina sambo köra bort till Knalleland och shoppa inför midsommar. =D

Vuxendricka ska inhandlas och frukost till alla tre dagarna ska inhandlas. Det kommer bli den perfekta midsommaren. =D

Synd bara att värdet inte ska vara med oss. =O Men man kan ju alltid hoppas att meterologerna har fel. =D

I vilket fall som helst sååå kommer det bli helt kaaaanonas! =) Så länge jag har mina flickor och min sambo ... OCH SÅKLART HAAAAAAVET, så är allt lugnt för mig. =D


Nej, nu ska jag klä på mig och hoppa lite på sambon min så han vaknar. =)

Ha en trevlig dag alla.

Tjingeling.

Av Therese Jäger - 20 juni 2012 20:53

Idag blev det ingen långpromenad utan en simtur i sjön istället. =) JÄÄÄÄTTTEEE MYSIGT!
Jag älskar att bada, jag skulle kunna leva i vattnet. =D

Det blev en simtur på ungefär 30 min eller nått. =) Och för er som undrar så var det 16 grader i den sjö jag badade i. =)


Här är bildbevis.

 

Sen har jag även klippt gräset i 1 timme, så mycket motion har jag fått utan att ha gått en lång runda. =) Det är skönt.


Om en liten stund ska jag nog dra mig mot sjön igen och ta mig ett sköööönt kvälls dopp. =)

Får se om jag får med mina vänner bara! =P Dem kan vara lite svårflörtade ibland, då dem ska upp och jobba och inte jag.! =P Menmen..


Ha en super trevlig kväll. =)
Tjingeling.

Av Therese Jäger - 19 juni 2012 20:59

Jahopp, då var denna dagens promenad också avklarad. =) Blev en härlig kvälls promenad med Maya och Julle i det helt underbara vädret. =) Bara short & linne på mig, nuuu börjar det likna sommar. =)


Dagens promenad.


19/6

5,35km - 1h 3min

 


Inte så snabbt kanske, men jag skyller på hundarna. =D haha Bättre gå långsamt än att inte gå alls. =)

Nu ska jag snacka lite skit med mina flickor och förhoppningsvis bestämma det sista inför midsommar som vi nu kommer spendera i tält nere på espeviks camping, åååå det ska bli sååååå super mysigt. =) Kommer bli den bästa midsommar nåååågonsin! =) Jag älskar mina flickor! <3


Och får ju inte glömma att jag ska få vara en hel helg (till) med världens finaste och bästaste sambo. =) <3 Är så super glad att han ville följa med. =) Jag kan liksom inte få nog av honom. =) Lite creepy kanske, menmen.. Sån är jag! Har du en gång fångat mig, blir du aldrig av med mig. =) <3 hihi


Ha en bra kväll. =)
Tjingeling.

Presentation


Therese Jäger 24år
Västra Götaland, Ulricehamn

Start vikt
141,9 kg BMI: 51,2

9 veckor (innan op)
125 kg (-16,9 kg)

151 veckor (efter op)
105,6 kg (-19,4 kg)

Totalt: -36,3 kg

BMI

BMI Test - räkna ut BMI

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

ghdfdf


Skapa flashcards