tsomitiger

Alla inlägg under september 2012

Av Therese Jäger - 25 september 2012 10:32

Fått nya betteri till vågen, så nu kunde jag väga mig igen. :)


Och eftersom att jag har vägt mig fel, ganska länge, eller ja vågen har visat massa olika vikter å då har jag givetvis tagit det som var lägst, och det var fel, för nu har jag hittat rätt plats till vågen och då ser det ut som jag gått upp 2,5 kg.. Men det har jag inte, utan under dem veckorna som jag inte har uppdaterat min vikt, har jag gått från 109 kg till 106,8 kg. Så även om det ser ut som att jag gått upp i vikt så har jag inte det. :)) Utan jag har faktiskt gått ner 2,2 kg. :)) Träningen som gör sig påmind där kanske!! Hoppas det iallafall. 


Jag har faktiskt tagit mina mått idag också. :)) Så här kommer resultaten.


Vikt: 106,8 kg (-2,2kg) tot: -35,1 kg

Midja: 112 cm (-1,5cm) tot: -36,5 cm

Under Bröst: 104 cm (+1cm) tot: -23,5 cm

Bröst: 121,5 cm (-0,5cm) tot: -15,5 cm

Hals: 34,5 cm (-0,5cm) tot: -8 cm

Arm: 27 cm (-0,5cm) tot: -16 cm

Rumpa: 108 cm (-0cm) tot: -18 cm
V.Lår: 53,5 cm (-1cm) tot: -17 cm

V.Vad: 35 cm (-0cm) tot: 8,5 cm


Inte jätte bra, men inte jätte dåligt iheller. :) Jag är hyfsat nöjd iallafall!

Nu har jag gått ner 143 cm totalt på hela kroppen! Känns overkligt. :) Men det är väldigt verkligt. Haha


Nu ska jag käka frulle. :)

Tjingeling.



Av Therese Jäger - 24 september 2012 13:55

Ny vecka, å nya utmaningar! :)


Idag kör jag och min bättre hälft på gymmet igen, får se när han kommer hem, men blir la ikväll någon gång. :)

Sen blir det gymmet torsdag å fredag också! 


Det känns mycket bra att träna, riktigt skönt är det. Men bäst av allt hade ju varit om man hade sluppit träningsvärken. :P haha 


Det går fortfarande inte så jätte bra med maten för min del, slarvar som bara den, äter nästan aldrig 6 ggr om dagen .. Jag får helt enkelt inte ihop det. Men ska göra mitt bästa, har sagt till mig själv på skrapen nu, att nu måste jag skärpa mig. Tror mina kramper i magen beror på att jag äter för sällan.. Början på magkatarr..


För jag har läst en tjejs blogg som har haft samma krampliknande känsla i magen som mig och hon pratade med sin läkare som då förklarade att det är början på magkatarr, eftersom att magfickan producerar mycket magsyra å där då inte finns någon mat att bearbeta så blir det lätt magkatarr och kan tillslut bli magsår.. Och det säger ju sig själv, är där ingen mat i magen så är det inte så konstigt att man får ont, magsyran rinner ju rakt ner i tarmarna, därför ska jag också dricka mycket, så man spär ut syran så den inte är lika stark! :)) Den här tjejen åt omeprazol mot det, och skrev även att hon skulle äta med 2 timmars mellanrum, och på henne har det hjälp. Så jag testar nu detta också, eller ompeprazol har jag ju käkat ett tag, dock bara vid behov och det fortsätter jag med, men att äta med 2 timmars mellan rum ska jag försöka med så gott jag kan! :)) Ska verkligen göra mitt bästa, så jag kanske slipper dem här jädrans kramperna som gör så in i helvetes jävla ont!

Dock kan kramperna/magkatarr även bero på stress, stressar en del på jobbet .. Men det är tyvärr inget jag kan göra åt. Så det får vara så!!



Är ganska sliten nu, efter två delade turer på raken, så idag är det skönt att vara ledig. :))

MEEEEN, dem ringde precis från jobb och frågade om jag kunde komma och jobba NU! Det hade blivit något fel så det fattades en person, och jag känner mig så dålig och elak när jag säger nej! =/ Men jag ska faktiskt in och träna och det är viktigt. :))

Ska jobba imorgon kväll, skulle börja kl 17 men hon frågade om jag kunde komma kl 13 istället.. Så det fick jag gå med på, räcker å säga nej till en sak!


Aja, nu ska jag försöka äta något! :))
Ha det bäst.

Tjingeling.

Av Therese Jäger - 20 september 2012 18:19

Någon vänlig lite själ som skulle kunna hjälpa mig med en ny header. Hade blivit suuuuper glad. :))


Jag är ju inte längre påväg till en gastric bypass. Nu skulle det passa med lite nyare bilder och där det står typ "Livet som Gastric Bypass opererad". :))



Är där någon som vill och kan, får ni jääääätte gärna skriva här eller till min mail Theresejager@live.se.. :))




Ha det bäst. :)

Tjingeling

Av Therese Jäger - 19 september 2012 19:25

Tränat idag, 1,5 timme på gymmet. :) Riiiktigt gött. Körde benpress, 80 kg 15x3 är inte illa för mina små knän som hoppat ur led två gånger. :P Faktiskt riktigt stolt över mig själv.. Men mer ska det bli. :)


Är fortfarande helt taggad på att träna, riktigt kul är det nu. :))

Är tillochmed så taggad att jag går och tränar själv, det skulle jag aldrig i hela mitt liv få för mig att göra för 6 månader sedan. Så det känns riktigt bra nu! Allting liksom faller på plats för mig, skön känsla. :)


Börjat äta mer grönsaker, eller börjat äta grönsaker överhuvudtaget, för det har jag inte gjort innan .. :/ 

Men det är ju bra, så då får man la ta å göra det. :) Haha, så länge det smakar bra så gör jag det. Jag är inte speciellt förtjust i grönsaker men paprika, gurka å isbergssallad + italiens dressingmix är suuuuuper gott. Å vill man då göra det enkelt så gör man en kyckling/pasta sallad av det hela, ååå det ska jag lova er är riktigt gott. Jag har gjort det idag, har nog mat till mitten av nästa vecka. :D Haha.. Skulle kunna leva på kycklingsallad, det är ju bara såååå gott. :))



Dagens kyckling/pastasallad

 


Dagens gym outfit. :)

 


Det går även hyfsat bra med jobbet, får litt jobb här å litt jobb där, det är svin skoj. :) Trivs som fisken i vattnet, alla arbetskamrater är toppen. :)) Jag verkligen gillar´t! 


Nu tackar jag för mig. :)
Ha det bäst! 

Tjingeling. 


Av Therese Jäger - 14 september 2012 14:03

Idag är det fest för hela slanten. :)
Först blir det Liseberg å kapten röd med bästa alex. <3

Sen drar vi till harrys i Borås där det är traffic light party å vårt kära födeledagsbarn Ida väntar. :) även lais å täzz kommer vara med på harrys. :) <3

Dagens outfit + dagens sminkning. :)

Av Therese Jäger - 13 september 2012 09:44

Idag är det exakt 6 månader sedan jag började min viktminskningsresa från allra första början, Idag för exakt 6 månader sedan sa jag adjö till allt vad stora mat protioner heter och började mitt nya liv. :)
Idag för 6 månader sedan började jag på pulverdieten innan operationen, och det är det bästa beslut jag någonsin har tagit. :) Jag är totalt överlycklig som fått denna otroliga hjälp, och jag är fruktansvärt tacksam. :)


För 6 månader sedan var jag inte såhär positivt till detta, det var verkligen pest och pina å gå på den där äckliga pulverdieten (som egentligen är ganska god), men guuuuud vad jag är glad att jag klarade av det. Dem 5,6,7,8,9 veckorna av pulverdiet (i slutet även lite mat) är fan något helt underbart nu när jag tänker tillbaka, just då var jag så arg och förtvivlad på mig själv, ville bara ge upp, men jag tog mig i kragen, en gång för alla och här sitter jag idag, nästan 40 kg lättare. :) EN SÅDAN UNDERBAR KÄNSLA!!


Jag skulle aldrig kunna förställa mig denna känslan för 6 månader sedan, och jag skulle aldrig kunna drömma om detta när jag satt där med min pulverdricka.. :P
Men nu är detta min verklighet och det går inte att beskriva hur glad jag är.

Många där ute som har varit med om samma sak, vet vad jag pratar om, men annars går det verkligen inte att förstå hur jag/vi känner. :))


Men som sagt, det är det bästa jag någonsin har gjort, och jag skulle göra det tusen gånger om, om jag hade fått gå tillbaka i tiden, det är en sak som är säker. :) Jag har verkligen gjort rätt val här i livet. :))


Nuså, har jag fått sagt det. :)
Nu ska jag äta lite frukost, sen blir den morgonpromenad med vovvarna och senare idag blir det träning igen. :)) YEEEYY!!


Ha det bäst alla..

Tjingeling!

Av Therese Jäger - 12 september 2012 11:00

Jag tappar mitt hår nått så fruktansvärt mycket.. Innan operationen hade jag riktigt riktigt tjockt hår, jag var tvungen att ha minst 3 hårsnoddar för att kunna hålla håret uppe när jag jag hade det uppsatt, och jag kunde knappt nå runt hela håret med min hand .. Nu 3 månader efter op har jag knappt nått hår kvar, känns det som.. Jag fyller hela borsten varje gång jag borstar mitt hår å det är verkligen inte kul.. :/ Buhu, mitt hår är typ mitt liv..


Så nu har jag införskaffat mig priorin och hoppas att det ska  kunna ge tillbaka mig mitt fiiiiinnnnaaa tjoooccckkkaa hår. :) Tyvärr så fungerar det ju inte så att när man tagit en tablett så har man sitt hår tillbaka, utan det tar ju ett par månader. :P hehe menmen, det är bara till å hålla tummarna å vänta. :)


Kommit igång riktigt med träningen också, det är riktigt skönt, å jag är änsålänge fortfarande riktigt pepp på detta. :) Men som sagt, samma som med håret, jag vill att allt ska hända på två sekunder, jag vill att när jag kommer hem efter träningen ska jag ha tappat 5 kilo å 5 cm.. :P Vilket man inte gör.. Jag vet ju detta, tyvärr. :P Men jag är inget tålamod när det gäller sånna här saker.. Aja, det blir förhoppningsvis väl tillslut. :)


Tänkte jag skulle väga mig igår, men tji fick jag, då har batteriet i vågen dött, så måste skaffa mig en ny våg eller ett nytt batteri.. Så får allt vänta ett tag till innan jag ser om vågen fortfarande ska bråka med mig. :) Haha nu har han lite mer tid på sig att skärpa till sig. :)


Nu ska jag fortsätta med mitt pluggande. :)
Ha det bäst alla fina.

Tjingeling.


Bjuder på två dåligkvalitet bilder också. :) :P

   

Av Therese Jäger - 3 september 2012 09:16

Idag börjar jag och min fina å träna. :) Ska bli skönt att äntligen komma igång.

Hoppas verkligen att jag inte tröttnar lika snabbt som jag gjort alla andra gånger jag börjat träna på gym! :/

Just nu är jag jävligt pepp på att träna iallafall, och hoppas det håller i sig. :)


Klockan 15 idag ska vi vara på gymmet å få våra papper. :) Yeeey!


Annars händer det inte allt för mycket här. :P Har fortfarande inte vägt mig å tänker inte göra det förens näsa vecka eller möjligtvis veckan efter det.  Blir bara så irriterad när vågen inte visar vad jag vill, så då är det lika bra å strunta i det, tills den förhoppningsvis gör som jag säger. :D haha



Aja, nu blir det dusch, frukost och morgon promenad med vovvarna. :)

Ha det bra alla!

Tjingelin

Presentation


Therese Jäger 24år
Västra Götaland, Ulricehamn

Start vikt
141,9 kg BMI: 51,2

9 veckor (innan op)
125 kg (-16,9 kg)

151 veckor (efter op)
105,6 kg (-19,4 kg)

Totalt: -36,3 kg

BMI

BMI Test - räkna ut BMI

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

ghdfdf


Ovido - Quiz & Flashcards