tsomitiger

Alla inlägg under oktober 2013

Av Therese Jäger - 13 oktober 2013 21:40

Utmaningen dag 6 blev det en pw i skogen som slutade på 3,11 km och 36,28 minuter.
Och dag sju (idag) blev det en pw med älsklingen som slutade på 4,08 km och 39,42 min.

 

Första veckan av utmaningen är nu avklarad. :) Och det slutade på 272 minuter powerwalk och totalt 25,15 km! :)
Jag är nöjd, då målet är 270 minuter träning/veckan. :)

 

Nu är jag dock sjuk, så får nog kanske bara bli några kortare små promenader nästa vecka, om jag orkar! :) Hoppas på att bli frisk snabbt iallafall. Så att jag kan fortsätta med mina pw. :)

 

Nu ska jag ta en snabbdusch och sen rasta hundarna. Sen kryper jag ner i en renbäddad säng och hoppas på att vakna och vara frisk imorgon! :)

Ha en trevlig kväll alla.

Tjingeling!

 

 

Av Therese Jäger - 9 oktober 2013 19:37

Ja, då var dag 3 avslutad, och jag känner mig super nöjd. :)

Dag 2 (igår) blev det en promenad med Ida och alla 3 hundar på 6 km - 76,56 min. Lite långsamt för min smak, men mina två små älsklingar kan inte gå så snabbt. Så man får hålla deras tempo. :) Och en promenad med långsamt tempo är bättre än ingen promenad alls.

 

Dag 3 (idag) blev det först en liten promenad inne i ulricehamn på 2,06 km - 23,40 min. Och sen blev det även en kvällspw med den stora hunden, det slutade på 6,22 km - 58,35 min! :)

Så jag är riktigt nöjd änsålänge. Jag har sammanlagt tränat 196,68 min denna veckan, alltså har jag bara 73,32 min kvar till jag nått mitt veckomål. Och med tanke på att jag har en planerad träning på fredag som är 90 minuter så kommer det bli massor av bonus och det är bara bra! :) Allt över 270 min i veckan är bonus. Och förhoppningsvis kanske man tappar något hekto! :) Gör jag inte det, så har jag iallafall tränat och fortsätter kämpa. :)

 

Nu är det dags att duscha sen sängen och criminal minds och invänta hjärtat! :) <3

 

Ha det bra alla.

Tjingeling.

Av Therese Jäger - 7 oktober 2013 19:48

Första dagen i utmaningen börjar nu gå mot sitt slut! :)

Dagens träning blev en pw på 3,68 km och 38 min! Inte riktigt så långt och inte riktigt så snabbt som jag hade hoppats på. Men det var mörkt ute och det prasslade i skogen och hunden blev rädd så då blev jag ännu räddare så då snabbade vi oss hem istället för att fortsätta. :P hehe Löjlig som man är! 

 

Menmen, jag har 6 dagar kvar på mig att fixa mitt mål som är 150 min promenad/veckan plus 120 min träning/veckan. Eller 270 min träning/vecka. :)

 

Här kommer en bild på fullutrustade lilla mig. :)

 

 

Nu blir det lite kvällsmat och sen en sväng in i duschen sen kastar jag mig i sängen framför GTA 5! :)

 

Ha en trevlig kväll alla.

Tjingeling.

Av Therese Jäger - 4 oktober 2013 10:14

Jaha, skolarbete upp över öronen, men inte fan har jag någon energi eller lust alls till att plugga.. Jag är inte engagerad för fem öre förtillfället! Det började kanon och jag lämnade in mina uppgifter 1-2 veckor innan inlämningsdagen, men sen blir det tråkigt och är det någon uppgift som inte passar mig, så skiter jag stort sett i det och gör det i sista minuten lite halvdant..


Och nu sitter jag här i skolan och har 3 timmars rast, och nästa lektion som också är den sista för denna veckan består av grammatikprov. Sååå varför inte vara lite smart och plugga till det provet, näää för det är tråkigt och det är så ointressant och kommer ändå inte sätta sig.. Så istället sitter jag kräker av mig här och tror att det ska hjälpa mig .. usch nej vad jag är trött på skolan .. Efter bara 6 veckor! Kanske inte blir förskollärare ändå .. hmff. Aja, framtiden är ovis och grammatikprovet går som det går .. Klarar jag det inte, nej då är det meningen att jag inte ska klara det, så enkelt är det!


Helgen kommer dessutom bestå av att skriva om ett jävla arbete som jag fick tillbaka och läraren vill att jag skriver om med mina egna ord, ska tilläggas att jag tycker att jag skrivet med mina egna ord, men det är för likt källorna enligt urkund... ÅRRRHH.. Plus en muntlig presentation och en social media plus en muntlig argumentation plus läsa 2 kapitel ur en rrriiiiktigt hemskt dålig engelsk bok och svara på alla skitfrågor! Hmm, aaa, min helg är ju räddad iallafal.. =/


Nog kräkt och min skola.. Jag ska även gå med i utmaningen som Hea har ordnat! =) Och jag är riktigt peppad, och blir så inspirerad av alla duktiga deltagare. =) Så nu jävlar, nu ska jag sätta upp ett rimligt mål och jag ska bannemaj klarar det, det är bara 2 veckor kvar av utmaningen då jag hoppar in mitt i den för jag hitta den försent. Men bättre sent än aldrig, och det kommer alltid nya utmaningar så då får jag en försmak på det iallafall. =)


Jag tror det kan vara rimligt med 150 minuter motion/vecka. Och jag kommer inte sätta upp något mål att tappa vikt, för att mina kropp funkar inte, den vill helt enkelt inte gå ner i vikt, och målet får bli att jag ska röra på mig. Och sen givetvis blir det en bonus om vikten mot förmodan vill visa minus, men det är inget jag hoppas på för då blir jag bara besviken när den inte gör det! =) Ska även börja med lite av mattipsen som Hea har lagt ut på sin blogg. =) Sen får vi väl se hur detta slutar! =)


Nej nu ska jag ta mig lite fika och kanske titta lite på grammatiken, eller så fastnar jag väl på facebook eller youtube eller nått annat trevligt. ;)


Ha det bäst alla!
Tjingeling.




Presentation


Therese Jäger 24år
Västra Götaland, Ulricehamn

Start vikt
141,9 kg BMI: 51,2

9 veckor (innan op)
125 kg (-16,9 kg)

151 veckor (efter op)
105,6 kg (-19,4 kg)

Totalt: -36,3 kg

BMI

BMI Test - räkna ut BMI

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

ghdfdf


Ovido - Quiz & Flashcards