tsomitiger

Alla inlägg under februari 2014

Av Therese Jäger - 26 februari 2014 23:15

Här har jag även gjort lite före och efter bilder. :) 

Det är inte de bästa jämförelse bilderna då dem inte är tagna likadant osv, men man ser ändå lite skillnad! :)


 


Skillnaden är 27 kg. Vet inte hur många cm skillnad där är, men ett par iallafall. :)


 


Samma skillnad här, -27 kg och okänt hur många cm. :/



Här är skillnaden -31 kg och cm är även här okända. :/


 


Och då samma skillnad här på -31 kg. :D  



Ha det bäst!
Tjingeling. 

Av Therese Jäger - 26 februari 2014 22:19

Har beställt en massa nya träningskläder som jag var och hämtade ut idag! tyvärr var det mesta för stort eller för litet. Så allt åker tillbaka, förutom 1 sportbh och 1 tröja. 


Och sportbhn bara jag ÄLSKAR! Den är så underbart skön, och samtidigt jädrigt snygg. :)
Här kommer en bild på den. 

 

 

Jag har även fotat lite andra bilder. :) Och om man bort ser från mitt äckliga häng på magen, så tycker jag att jag börjar se smalare ut (igen) nu när det stått still så länge. 

 

     


Inte superbra bilder, men man ser iallafall de jag vill att man ska se. :)
Det är sååå kul när allting känns bra, livet liksom rullar på med allt, och allt är bara så toppen just nu! :) Kan det inte få vara såhär alltid? :)

 

Nu får ni ha det så bra för nu ska jag snart sova. :)
Tjingeling. 

Av Therese Jäger - 25 februari 2014 09:25

Japp, något hade hänt sedan förra tisdagen iallafall. :) -1,1 kg på vågen!

Nu är jag snaaart under 100 igen.. Bara 1 kg kvar så är jag nere på tvåsiffrigt. :)
Nu jävlar ska jag ge gärnet. Jag ska nå mitt mål, thats it.. Så enkelt är det! :)

 

Frulle nu, sen lite vila och mina tvprogram innan jobbet och träning kallar! :)

Ha en kanon dag alla.

Tjingeling. 

Av Therese Jäger - 24 februari 2014 23:13

Träningen går verkligen toppen bra!! =) Jag längtar bara till nästa dag så att jag kan få träna igen. Älskar hur allting går bättre och bättre. Jag utmanar mig själv mer och mer. =)
Till exempel började jag springa på löpbandet i fredags, vilket jag ALDRIG gjort innan, trodde det skulle vara läskigt och jag var rädd att jag inte skulle kunna stanna utan trilla osv. Men i fredags tog jag steget och sprang, och första vändan stannade på 2 km på 16 minuter. ÖVERLYCKLIG TJEJ! =D 

Jag avslutade det träningspasset med att springa igen, och då utmanade jag mig lite extra, så jag sprang 2,05 km på 15 minuter. =D JAG ÄR SÅ STOLT! 

Sprang även som uppvärmning i söndags. =)
Gud vad skoj det är att springa, nu när jag inte dör efter 2 steg. =) Verkligen älskar det. =)

Imorgon är det väg & mät dag, så får väl se om det hänt något. =)
Har det inte hänt något, så får det vara så, för jag kommer fortsätta ändå bara för att kunna skryta om hur jädrans duktig jag är! =D Älskar att vara bäst helt enkelt. Hehe

 

Jag har även en sak till att skryta om, jag är inne på 4e veckan där jag inte ätit någon godis alls på veckodagarna. =) Jag har tillåtit mig själv att äta lite grann på fredag & lördag, men sen är det nog. =) Och även här är jag så impad över mig själv, 3 hela veckor och fjärde är påbörjad. JAG ÄR GRYM! =)

Ursäkta mitt skytande, men ibland måste man få lov att skryta och vara stolt över sig själv för att peppa sig. =) Mitt liv går upp på höga berg och ner i djupa dalar, det är som en bergochdalbana och just nu är jag uppe på toppen av ett riktigt högt berg, för jag är så pepp och positiv till allt. Även om jag är över 100 strecket igen, så gör jag allt för att komma ner under, och komma till mitt mål! =)

 

Nu ska jag hoppa i sängen. =) 

Kärlek & styrka till er alla! <3

Tjingeling. 

Av Therese Jäger - 16 februari 2014 12:18

Uppe och stampar på 100 talet igen .. Har varit detta sedan efter jul. Var uppe på 103,7 kg.. DET ÄR HEMSKT!!! Gick ner till 100,5 kg, sen upp till 101,7 och sen ner till 101 och sen upp till 102.. JAG BLIR KNÄPP!!!

Varför kan inte vikten få vara under 100, varför är jag så fruktansvärt dålig?? Det irriterar mig något så fruktansvärt att alla andra är så himla bra och når sin målvikt ganska så snabbt, men jag är urusel och går bara upp igen!!

Nu har jag tränat och varit ute på promenader i 4 veckors tid och ingenting händer .. eller jo..  jag minskar i cm på kroppen men vikten hoppar upp & ner .. 

Får väl egentligen glädjas åt att jag iallafall har tappat 13,5 cm på kroppen under dessa 4 veckorna.. Varav 6,5 cm är under brösten & 3,5 cm är över midjan! :) 

 

Menmen, jag fortsätter med träningen och promenaderna och hoppas att det någongång ska bli min tur att lyckas! :)

 

Ha en bra söndag! :) 
Tjingeling. 

Av Therese Jäger - 12 februari 2014 09:14

Måste ju bara visa en före & efter bild. Hitta en klänning hemma hos Ida, som jag hade på mig på valbord 2012, snaart 2 år sedan. Och sånhär skillnad är där. Inte överdrivet mycket (långt ifrån så mycket jag vill att där ska vara) men fortfarande skillnad som syns! :)

 

 

 

Kommentaren jag fick av Ida när jag satte på mig den var: Woow, nu ser man tuttar & inte mage! :D
Haha, och det stämmer ju! ;)

Love too you all my friends! <3

 

 

 


Av Therese Jäger - 12 februari 2014 09:10

Jag har då gått och blivit med gym. . .IGEN! ;) Denna gången känns det dock bättre, det känns inte så besvärligt. Och jag kan lättare ta mig dit, innan har jag fått krångla med buss eller skjuts, men nu har ju Ida (som för övrigt tränar med mig) fått körkort, så hon kan köra så vi slipper tänka hur vi kommer dit och hem, det underlättar rejält vill jag lova! :)

Får hoppas att peppandet håller i sig denna gången, men änsålänge känns det bra. Dock bara gått på gymmet i 1 vecka. Meen, som sagt det känns bra och jag kämpar på mot min målvikt! :)

Nu ska jag snart åka till jobbet, senare blir det en promenad med Ida, för idag är de en vilodag! :)

Ha det bäst! :)
Tjingeling
 

Av Therese Jäger - 1 februari 2014 12:24

Ååhh, vad skönt det är med helg. :)

 


Idag ska jag mysa heeela dagen med Ida (kanske Alliiiss osså om hon har tid) och det ska bli super mysigt. Det blir först en promenad i Vegby å senare ikväll blir det taco och annat gottigt till Melodifestivalen! :) <3

 

Igår blev det massor av badminton, fotboll, hopprep hoppande, armgång, situps & armhävningar på träningen. Svettigt men skönt. :) hihi. Är super skönt att vara igång å allt går fortfarande som på en räls. Och nästa testar ju jag å Ida på det nya gymmet i U-hamn, får se om det är något att ha! ;) haha

 

Häpphäpp, nä nu är det dags att gör sig iordning för snart blir det att åka en runda till Limmared och hälsa på Lais. :) 

 

Ni får ha en fortsatt trevlig lördag! :)

Tjingeling. 

Presentation


Therese Jäger 24år
Västra Götaland, Ulricehamn

Start vikt
141,9 kg BMI: 51,2

9 veckor (innan op)
125 kg (-16,9 kg)

151 veckor (efter op)
105,6 kg (-19,4 kg)

Totalt: -36,3 kg

BMI

BMI Test - räkna ut BMI

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

ghdfdf


Ovido - Quiz & Flashcards