tsomitiger

Direktlänk till inlägg 26 april 2012

19 dagar! =D

Av Therese Jäger - 26 april 2012 11:34

Wiiieee, det är fasiken bara 19 dagar kvar till OP, aaaaahhhh nu börjar jag bli riktigt nervös! =D

Vad ska man ha med sig när man åker in till sjukhuset på operationsdagen? Någon som vet, som kan svara på det? =)

För jag har inte den blekaste. =P


För övrigt så går allt jätte bra. =) Inte nästa vecka, men veckan där på, så ska jag gå bredvid på Hjälmå äldreboende i dalstorp. Så jag kommer in lite i jobbet och får se hur det är, tills jag ska jobba i sommar. =) Ska faktiskt bli kul, var ett tag sen jag jobbade med äldre. =) Och det är såå skönt att det är veckan innan OP, för då tänker jag inte så mycket på OP och så kommer den veckan gå mycket snabbare än om jag bara hade gått hemma. =) Skit bra ju!


Efter sommaren får vi se vad som händer, (och fötter) men har sökt till lite olika distans linjer som jag hoppas på att komma in på, och har även sökt jobb som barnpassare så man kan göra det bredvid studierna, hoppas jag får något där, gör/får jag inte det, ska jag nog läsa upp mina betyg så jag får lov att kalla mig undersköterska. =) Och förhoppningsvis får något jobb inom äldreomsorgen eller som personlig assistent. =)


Nej, nu blir det nog sjunga lite lips (xbox 360), och sen frisera mina små vovvars tassar! =)

Ha en trevlig dag, toddiloo! =)


 
 
sanna

sanna

26 april 2012 14:11

Vad spännande ! lycka till, kommer säkert gå skitbra tjejen. ha det gott, kram

http://www.sannaengstrom.bloggagratis.se

Therese Jäger

26 april 2012 18:49

Tack så mycket. =) Detsamma du. Kram

 
sanna

sanna

26 april 2012 14:20

Hej! =)
Ohh, det kommer bli superbra för dig. Och vilket hästjobb du har gjort redan innan du ska göra din OP. Superstarkt jobbat =)

När jag gjorde min OP för 3 månader sen så orkade man inte göra så mycket. Eller inte jag i alla fall. Man kämpade med att äta, ta sina promenader och att andas i munstycket heeeeeeela tiden så det fanns liksom inte så mycket tid till annat.
Jag hade dock med mig min dator med lite serieavsnitt på eller filmer och hörlurar så klart så det tycker jag nog var det bästa. Jag hade så ont så jag kunde inte riktigt hålla uppe en bok för att läsa så ligga och titta på film var guld värt. =)

Ett par slappa mjukisar, ett par tofflor och stora slappa t-tröjor att ha på sig var nog det bästa. Och en kofta när man väl skulle ut och traska i korridoren (BH var ingen höjdare på många dagar). Jag frös en massa så koftan var guld värt =)

Annars hann man inte så mycket. Jag sov i ett par leggings så om man behövde ta en promenad på natten så behövde man inte ta på sig och krångla utan bara hoppa i tofflorna, ta på koftan och sen ta sig ut. =))

Det kommer verkligen att gå suuuperbra, det är jag helt hundra på =)
Det är det bästa jag har gjort kan jag säga. Och då har det bara gått 3 månader ;)

Lycka till =)
//Sanna

http://franftilla.wordpress.com

Therese Jäger

26 april 2012 18:53

Hej Sanna. =)
Tack så mycket.
Och verkligen tusen tack för dina tips, dem kan jag säga är väl behövliga. =)) Så är väldigt tacksam för att du ville dela med dig av din erfarenhet.

Läste din blogg och gud vad kul att det går bra för dig. =) Jag kommer fortsätta följa din blogg med glädje. Jätte kul att se vad jag "har att vänta mig", även om det är olika för alla så är det jätte kul att läsa hur det är för någon annan. =)

Och tack än en gång för dina super braiga tips, Sanna. =)

 
Ida

Ida

26 april 2012 18:48

Jag tycker du ska ha nått du är bekväm i. Kanske mysbrallor typ? Det hade jag haft om jag skulle operera mig. Min kusin gjorde en sån för ca 1 år sen och hon sa att det inte var så farligt, gjorde inte ont å så. Hon har gått ner 40 kg nu! :)

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Therese Jäger

26 april 2012 18:54

Hej Ida. =)
Ja, jag tror också det får bli mysbrallor och stora löst sittande tröjor. =)
Vad kul att det gått så bra för din kusin. =) Hoppas det går lika bra för mig.

 
sanna

sanna

26 april 2012 20:48

Hej igen Therese =)
Det är lite spännande att läsa om andra som gjort GBP tycker jag med! =) Det är så skönt att veta att man inte är ensam =)

Bara att hojta om det är nått du undrar över =)
Jag följer din blogg =))

Ha det strålande
//Sanna

http://franftilla.wordpress.com

Therese Jäger

26 april 2012 21:16

Hej igen Sanna. =)
Precis, det är super skönt att veta att man kan vända sig till någon som varit med om samma sak och sådär. =)

Det ska jag absolut göra. =)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Jäger - 27 augusti 2015 21:48

Hejsan hej! :)  Jag har åkt på karpaltunnelsyndrom, å jag verkligen hatar det.. Det gör så förbannat ont i mina händer och jag bara slår sönder massa porslin hela tiden. Har fått handledsstöd som jag använder , och det hjälper mot domningarna men i...

Av Therese Jäger - 4 augusti 2015 11:07

Men Hejsan! :D    Nu var det himla länge sedan jag var här inne och skrev! Det har verkligen hänt en hel del sedan sista.. För tillfället ligger träningen på hyllan, då jag och sambon väntar en liten bebis i höst! :D <3  Det är så underbart ...

Av Therese Jäger - 15 februari 2015 09:40

Tjabba! :)   Jag har gått upp i vikt den senaste veckan, men jag skyller på att de är muskler då jag hållt mig i stort sett till min kostplan.. Plus att jag vet att jag ökat i muskelmassa och minskat i fettprocent! :D :D :D Centimetrarna har de...

Av Therese Jäger - 12 februari 2015 22:43

Tjabba! :D    Jag tränar zumbainspirerad dans som leds av underbara näringscoacher från herbalife, och detta heter dancecamp eller fitcamp, då kör man tabata. Dessa campen håller på i 4 veckor och så scannar man sig och får reda på en rad olika r...

Av Therese Jäger - 1 februari 2015 11:37

Tjabba! ;)Nu var det nästan ett år sedan jag var här inne och skrev. Hmm, tiden går snabbt och jag har en massa för mig! Jobbar återigen på fritids i tvärred, yeeey! :D Mina fina barn och älskade kollegor! <3 och efter sommaren blir det troligtvis...

Presentation


Therese Jäger 24år
Västra Götaland, Ulricehamn

Start vikt
141,9 kg BMI: 51,2

9 veckor (innan op)
125 kg (-16,9 kg)

151 veckor (efter op)
105,6 kg (-19,4 kg)

Totalt: -36,3 kg

BMI

BMI Test - räkna ut BMI

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

ghdfdf


Ovido - Quiz & Flashcards