tsomitiger

Direktlänk till inlägg 26 april 2012

Lite funderingar

Av Therese Jäger - 26 april 2012 19:43

Hmm, sitter och funderar lite på om jag ska börja flyta en eller två veckor innan OP, jag vet att min dietist sa till mig att jag inte alls behöver gå på dem äckliga drickorna nått mer, innan OP!!! Men jag är så sjukt nervös att levern ska vara för stor/för fettig eller nått annat ska vara fel för att jag har ätit mat..


Så jag har ju funderat på att börja flyta en eller två veckor innan OP, bäst resultat är ju säkert två veckor, men det är ju så jävla dyrt. =/ Och det är inte så gott. Visst två veckor står jag väl säkert ut, men jag vettifasiken!!


Vad tycker ni att jag ska göra ? Ska jag göra som dietisten säger och äta fram till OP ? Ska jag börjat på flyt 2 veckor innan OP ? Eller ska jag börja på flyt 1 vecka innan OP ?


Hur hade ni gjort om ni varit i min situation?

Jag vill ju verkligen inte riskera att inte få OP .. =/

 
 
Helena

Helena

26 april 2012 21:12

Hejsan:)
Grattis till din operation. Jag gjorde min för 1 1/2 år sedan och lever ett underbart liv idag.

I din sits som du sitter i dag hade jag gått på flyt de sista veckorna,göra allt för att minska fettet runt levern. Och dyrt tycker jag inte det är om du räknar ut på 2 veckor tex vad du skulle kosta med mat och allt annat vi stoppar i oss..Får du äta detta så blir det några hundra lappar i veckan bara:)
Jag hejar på dig i massor..Lycka till igen..Kram Hea

http://hea71.bloggplatsen.se

Therese Jäger

26 april 2012 21:20

Hej Hea. =)
Tack så mycket.
Vad skönt för dig, har allt gått bra för dig, hitintills? =)

Det har du ju i och för sig helt rätt i. =) hehe
Det kommer nog bli att jag flyter dem sista veckorna, känns säkrast så. och så underlättar man ju för kirurgerna. =)

Tack så mycket än en gång. =)
Kramar

 
Ingen bild

Jessica

26 april 2012 23:05

ät mycket sallad och fisk, salladen är ju typ bara fiber och det går rakt igenom kroppen medans fisken har dem nyttiga fetterna och massa annat bra, lite roligare än shakarna.. sen kan man göra blomkolsmos istället för potatis och pasta.. försök undvika så mycket kolhydrater som möjligt så ska det nog gå lika bra som pulvert! du är super duktigt :)

Therese Jäger

26 april 2012 23:16

Hej Jessica. =)
Tack så jätte mycket för tipsen. Super bra!

 
Alexandra

Alexandra

26 april 2012 23:39

Halloj! Hittade dig via rampljuset =) Jag gick på flyt i 4 veckor innan op, och jag tror det är bra att flyta precis innan, så man inte bygger på en massa på levern igen efter att man slutat med flytet. Varför ska du ha uppehåll o äta som vanligt? Bara nyfiken =) Ska du göra med titthål är det viktigt att fettet kring organen är borta, inte lika viktigt (om än inte oviktigt) om du gör ett öppet snitt. Jag gjorde snitt, men flöt ändå 3,5 veckor. Se all förlorad vikt som en bonus! Så skulle jag vara du så skulle jag nog flyta! =) Jag vägde 144 när jag började flyta, och 135 på operationsdagen. Ha det bra!! /Alexandra

http://lykkelig.bloggplatsen.se

Therese Jäger

27 april 2012 10:20

Hej Alexandra. =)
Ja, jag skulle gått på flyt fram till op egentligen, men eftersom att jag hade gått ner så mycket i vikt redan när jag var på besök på sjukhuset och att inte längre tyckte om dickorna & mådde illa av dem så tyckte min dietist att jag kunde börja äta lite grann. Och gick jag inte upp i vikt ( vilket jag inte har gjort) så såg hon inga problem med att fortsätta såhär fram till op. =)

Men som sagt, jag är fortfarande nervös över att dem ska ställa in op pga någonting, som har med att jag ahr ätit att göra. =/

Jag ska göra titthål. =)

Var det länge sedan du gjorde din OP ? Har allt gått bra för dig?

Ha det bra. =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Jäger - 27 augusti 2015 21:48

Hejsan hej! :)  Jag har åkt på karpaltunnelsyndrom, å jag verkligen hatar det.. Det gör så förbannat ont i mina händer och jag bara slår sönder massa porslin hela tiden. Har fått handledsstöd som jag använder , och det hjälper mot domningarna men i...

Av Therese Jäger - 4 augusti 2015 11:07

Men Hejsan! :D    Nu var det himla länge sedan jag var här inne och skrev! Det har verkligen hänt en hel del sedan sista.. För tillfället ligger träningen på hyllan, då jag och sambon väntar en liten bebis i höst! :D <3  Det är så underbart ...

Av Therese Jäger - 15 februari 2015 09:40

Tjabba! :)   Jag har gått upp i vikt den senaste veckan, men jag skyller på att de är muskler då jag hållt mig i stort sett till min kostplan.. Plus att jag vet att jag ökat i muskelmassa och minskat i fettprocent! :D :D :D Centimetrarna har de...

Av Therese Jäger - 12 februari 2015 22:43

Tjabba! :D    Jag tränar zumbainspirerad dans som leds av underbara näringscoacher från herbalife, och detta heter dancecamp eller fitcamp, då kör man tabata. Dessa campen håller på i 4 veckor och så scannar man sig och får reda på en rad olika r...

Av Therese Jäger - 1 februari 2015 11:37

Tjabba! ;)Nu var det nästan ett år sedan jag var här inne och skrev. Hmm, tiden går snabbt och jag har en massa för mig! Jobbar återigen på fritids i tvärred, yeeey! :D Mina fina barn och älskade kollegor! <3 och efter sommaren blir det troligtvis...

Presentation


Therese Jäger 24år
Västra Götaland, Ulricehamn

Start vikt
141,9 kg BMI: 51,2

9 veckor (innan op)
125 kg (-16,9 kg)

151 veckor (efter op)
105,6 kg (-19,4 kg)

Totalt: -36,3 kg

BMI

BMI Test - räkna ut BMI

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

ghdfdf


Ovido - Quiz & Flashcards