tsomitiger

Direktlänk till inlägg 11 april 2012

Mål och belöningar (upptaderad 13-04-12)

Av Therese Jäger - 11 april 2012 16:04

Har nu suttit och funderat ut vad det är för delmål jag har påvägen till mitt slut mål och vad jag ska ha för belöningar som jag själv tycker jag är värd efter varje uppnått mål, ju närmre mitt slut mål jag kommer detso "bättre" blir belöningarna om man säger så. =) Såhär tänkte jag att det skulle se ut:


Delmål 1: 131,9 kg          -10kg        Belöning: Hårfärgning                            (Uppnått 3/4-12) Fixat
Delmål 2: 126,9 kg          -15 kg       Belöning: Bio & middag                      (Uppnått 15/5-12) Fixat (Bion)

Delmål 3: 121,9 kg          -20kg        Belöning: Nagelförlängnin                      (Uppnått 29/5-12) Fixat

Delmål 4: 111,9 kg          -30 kg       Belöning: Ögonfransförlängning              (Uppnått 11/7-12) Fixat 

Delmål 5: 100 kg             -41,9kg     Belöning: Ullaredtripp, köpa nya kläder    (uppnått 15/1-13) Fixat

Delmål 6: 90 kg              -51,9kg      Belöning: Heldag i Göteborg med fina vänner

Delmål 7: 80 kg              -61,9kg      Belöning: weekend semester någonstans

Delmål 8: 70 kg               -71,9kg     Belöning: Spa behandling


Slutmål: 65 kg      -76,9kg (hoppas jag klarar av att komma hit)   Belöning: Utlandsresa med Älskling. =)


Utöver detta så har jag ett annat mål och det är att börja rida igen. =) Det har jag velat göra såååå länge att jag knappt minns hur det är att rida, men inom en snar framtid så SKA jag börja rida igen.

Så, delmål 1 är redan uppnått, därför blir det att fixa håret och naglarna inom kort. =)


Tjingeling. =)

 
 
Ingen bild

Stora syster

11 april 2012 16:21

Du kommer klara alla dina mål och du är verkligen värd alla belöningarna.
Du är världens bästa!

Heja heja! <3

Therese Jäger

11 april 2012 16:43

Du är så fin syster! (hjärta)
Tack så mycket. Känns bra att ha folk som stöttar mig. Det är ni som är bäst! =)

 
Ulrika Eriksson

Ulrika Eriksson

11 april 2012 19:30

Hejsan!!
Hamnade här och började läsa lite i din blogg och kände igen mig i mkt,jag gjorde min GBP operation den 25/5-2011 så det närmar sig 1 år för mig,Kände att jag bara måste lämna ett spår efter mig och önska dig all lycka till,med operation och ditt nya liv efter det,kraaam från en som vet hur det känns :)

http://aamaazing.bloggplatsen.se

Therese Jäger

11 april 2012 20:02

Hej.
Tack så jätte mycket. :)
Hoppas allt gått bra för dig. Ska in och kika lite på din blogg också. :) Alltid lika kul att läsa andra bloggar, som redan har varit med om detta jag är med om.
Kramar

 
Eva

Eva

11 april 2012 20:04

Hej!
Det här kommer du att fixa :)

Jag har en kusin som genomgick en gbp-op för ca 3 år sedan. Hon har varit överviktig sedan barnsben.. Men första mötet med henne efter hennes op kände jag knappt igen henne!
Vilken skillnad!!

Bra att det finns hjälp att få när inget annat funkar :)

Kram på dig och lycka till!

http://www.evislillablogg.bloggplatsen.se

Therese Jäger

11 april 2012 20:13

Hej Eva!
Det här ska jag fixa. :) hehe
Vad kul för din kusin, hoppas att allt är bra med henne och att allt gick som det skulle. :)
Verkligen jätte bra att man kan få lite hjälp på vägen när inget annat vill som man själv vill. :P

Kramar och tack så jätte mycket. :)

 
Ulrika Eriksson

Ulrika Eriksson

11 april 2012 20:38

Tack så mkt=)För mig har det gått superbra måste jag säga,gick ner 20 kg innan op och på dessa 11 månader efter op har jag gått ner ca 48 kg,mitt mål är att tappa 70-72 kg så jag är snart i mål,det är en ofattbar känsla.Du är så välkommen att läsa min blogg,tycker det är kul att läsa andras bloggar speciellt av dom som har eller ska gå igenom denna OP.Kramar

http://aamaazing.bloggplatsen.se

Therese Jäger

11 april 2012 22:34

Gud vad kul för dig. :) Riktigt bra kämpat.
Då är det ungefär lika mycket som jag ska gå ner, eller rättare sagt vill gå ner. :) Håller mig dig fullständigt, jag tycker också det är super kul att läsa andras bloggar som har eller ska göra GBP, då får man veta lite hur deras resa är. :) Kramar

 
Daisyviola

Daisyviola

11 april 2012 21:00

Kämpa på, du är en ung tjej med hela livet framför dig. Håller tummarna för dig.

http://daisyviola.bloggplatsen.se

Therese Jäger

11 april 2012 22:35

Tackar så jätte mycket. :) Betyder jätte mycket att få så mycket stöd.

 
Josefin

Josefin

12 april 2012 01:32

Hej tjejen! Av en ren slump hamnade jag här på din blogg, och jag måste bara säga det, att dina del mål är jätte fina och väldigt realistiska! Det kommer väll ta sin tid, men det kommer det och andra sidan vara värt! En av mina bästa vänner har gjort precis samma som du och hon har kommit jätte långt och det är så kul o se. Själv har jag aldrig varit jätte överviktig och vet inte hur det är, har vägt mycket över vad jag ska, men det är lång ifrån samma sak. Iaf det jag vill komma fram till är att jag tycker att du har skit bra inställning och jag kommer med spänning fortsätta att följa din resa, så jag hoppas att du inte ger upp med bloggandet, för då får vi inte veta hur det går.. och de vore ju tråkigt!

Massa peppande och värmande kramar från mig! Lycka till! :D

http://makeupbylantz.myshowroom.se

Therese Jäger

12 april 2012 11:37

Hej Josefin. :)
Tack så jättemycket.
Gud vad kul för din kompis. Hoppas allt gått bra för henne. :) Kul att hon har dig som kompis som är med och stöttar henne. Det tror jag hon uppskattar. :)
Jag ska absolut hålla kvar vid mitt bloggande, det är väldigt skönt att få skriva av sig ibland, och det är väldigt peppande med alla som kommenterar och stöttar en, det är verkligen jätte skönt. :) Så jag kommer nog inte ge upp bloggandet i första hand iallafall. :)

Tack så mycket. :) Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Jäger - 27 augusti 2015 21:48

Hejsan hej! :)  Jag har åkt på karpaltunnelsyndrom, å jag verkligen hatar det.. Det gör så förbannat ont i mina händer och jag bara slår sönder massa porslin hela tiden. Har fått handledsstöd som jag använder , och det hjälper mot domningarna men i...

Av Therese Jäger - 4 augusti 2015 11:07

Men Hejsan! :D    Nu var det himla länge sedan jag var här inne och skrev! Det har verkligen hänt en hel del sedan sista.. För tillfället ligger träningen på hyllan, då jag och sambon väntar en liten bebis i höst! :D <3  Det är så underbart ...

Av Therese Jäger - 15 februari 2015 09:40

Tjabba! :)   Jag har gått upp i vikt den senaste veckan, men jag skyller på att de är muskler då jag hållt mig i stort sett till min kostplan.. Plus att jag vet att jag ökat i muskelmassa och minskat i fettprocent! :D :D :D Centimetrarna har de...

Av Therese Jäger - 12 februari 2015 22:43

Tjabba! :D    Jag tränar zumbainspirerad dans som leds av underbara näringscoacher från herbalife, och detta heter dancecamp eller fitcamp, då kör man tabata. Dessa campen håller på i 4 veckor och så scannar man sig och får reda på en rad olika r...

Av Therese Jäger - 1 februari 2015 11:37

Tjabba! ;)Nu var det nästan ett år sedan jag var här inne och skrev. Hmm, tiden går snabbt och jag har en massa för mig! Jobbar återigen på fritids i tvärred, yeeey! :D Mina fina barn och älskade kollegor! <3 och efter sommaren blir det troligtvis...

Presentation


Therese Jäger 24år
Västra Götaland, Ulricehamn

Start vikt
141,9 kg BMI: 51,2

9 veckor (innan op)
125 kg (-16,9 kg)

151 veckor (efter op)
105,6 kg (-19,4 kg)

Totalt: -36,3 kg

BMI

BMI Test - räkna ut BMI

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

ghdfdf


Ovido - Quiz & Flashcards