tsomitiger

Direktlänk till inlägg 12 maj 2012

Multivitamin- och mineral tablett?

Av Therese Jäger - 12 maj 2012 10:48

Idag blir det röjning av gäst rummet, där först pappa ska sova en natt. =)

Och sen mamma mfl. ska sova ett par nätter. =) SKOOOOJJ!


Men först och främst bär det av mot U-hamn för att köpa lite vitaminer och grejs.. Och som jag förstått det på läkarna så behöver jag bara köpa en sort nu, altså multivitamin-och mineral tablett. Någon som vet vad som är bra som kan berätta det för mig? =)

Sen efter OP får jag recept på resten av alla mediciner och mojs jag behöver ? Eller har jag fel ? Någon som vet ?

Nu blir jag helt nojjigt! GAAHHH..Aja, det får väl bli som det blir. =)


Ska även fota lite idag, när min kära sambo behagar att gå upp från sängen. =)

Det är ju faktiskt exakt 4 veckor sedan dem förra fotona togs.


Menmen.. Ni får ha en trevlig dag alla. =)

Toodiiloo.

 
 
sanna

sanna

12 maj 2012 12:17

haha, oj vad jag känner igen mig =))

När det gäller tabletterna så får du allt du behöver från dina läkare på recept. Eller jag får i alla fall, förutom mulivitamin-mineral-tabletten.

Jag har på recept: Järn, kalcium (kalcipos heter de i alla fall) och även B12
.
När det gäller multivitaminerna så letade jag länge innan jag bestämde mig för dessa.
http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=242152
Apoteket familj som är ett storpack med 200 tabletter kostade 159kr vilket är ett bra pris tycker jag. Du tar en om dagen. Innehåller allt.
Enda skillnaden mot andra dyrare tabletter eller de som är riktade mot kvinnor är att järnet och folsyrahalten är annorlunda. Men om man ändå tar extra järntabletter och när man väl skaffar barn så får man ta extra tabletter med folsyra så tyckte jag att det var ett väldigt prisvärt val. Tabletter har heller ingen sån där superäcklig smak.

Sen kan jag verkligen rekommendera dig att införskaffa en traditionell dosett. Det är jätte tantigt, men så otroligt skönt att inte behöva tänka på alla tabletter man ska ta. jag käkar nu 3 på morgonen, 1 under dagen och tre på kvällen. Så det är skönt att bara ta ur dosetten och se direkt om man råkat missa nått.


Det kommer går superbra med din OP =)))
Ha det toppen i helgen tjejen =))

//Sanna

http://franftilla.wordpress.com

Therese Jäger

12 maj 2012 13:57

Ooohh, tack så jätte mycket för ditt svar Sanna! =)

Jag läste det när jag kom hem. Och vilket tur jag hade, för jag köpte också Apoteket familj. Tyckte dem verkade bäst. Och då att där är 200 tabletter i, det är ju skit bra. =)

Ja, jag tänkte införskaffa en dosett, så att man som du säger, lättare håller reda på alla tabletter man ska äta. =) Kan tänka mig att dem hjälper en riktigt mycket. =)

Tack än en gång för ditt super braiga svar! =)
Du får också ha en toppen helg!

Kramar // Therese

 
sanna

sanna

12 maj 2012 15:24

haha, där ser man. Bra val då med andra ord =)))

//Sanna =))

http://franftilla.wordpress.com

Therese Jäger

12 maj 2012 19:00

Haha, ja precis. =)) Får hoppas dem funkar bra, men det tror jag dem ska göra. =)

//Therese

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Jäger - 27 augusti 2015 21:48

Hejsan hej! :)  Jag har åkt på karpaltunnelsyndrom, å jag verkligen hatar det.. Det gör så förbannat ont i mina händer och jag bara slår sönder massa porslin hela tiden. Har fått handledsstöd som jag använder , och det hjälper mot domningarna men i...

Av Therese Jäger - 4 augusti 2015 11:07

Men Hejsan! :D    Nu var det himla länge sedan jag var här inne och skrev! Det har verkligen hänt en hel del sedan sista.. För tillfället ligger träningen på hyllan, då jag och sambon väntar en liten bebis i höst! :D <3  Det är så underbart ...

Av Therese Jäger - 15 februari 2015 09:40

Tjabba! :)   Jag har gått upp i vikt den senaste veckan, men jag skyller på att de är muskler då jag hållt mig i stort sett till min kostplan.. Plus att jag vet att jag ökat i muskelmassa och minskat i fettprocent! :D :D :D Centimetrarna har de...

Av Therese Jäger - 12 februari 2015 22:43

Tjabba! :D    Jag tränar zumbainspirerad dans som leds av underbara näringscoacher från herbalife, och detta heter dancecamp eller fitcamp, då kör man tabata. Dessa campen håller på i 4 veckor och så scannar man sig och får reda på en rad olika r...

Av Therese Jäger - 1 februari 2015 11:37

Tjabba! ;)Nu var det nästan ett år sedan jag var här inne och skrev. Hmm, tiden går snabbt och jag har en massa för mig! Jobbar återigen på fritids i tvärred, yeeey! :D Mina fina barn och älskade kollegor! <3 och efter sommaren blir det troligtvis...

Presentation


Therese Jäger 24år
Västra Götaland, Ulricehamn

Start vikt
141,9 kg BMI: 51,2

9 veckor (innan op)
125 kg (-16,9 kg)

151 veckor (efter op)
105,6 kg (-19,4 kg)

Totalt: -36,3 kg

BMI

BMI Test - räkna ut BMI

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

ghdfdf


Ovido - Quiz & Flashcards