tsomitiger

Alla inlägg under juni 2012

Av Therese Jäger - 19 juni 2012 11:21

Jaha, då var det tisdag igen. Väl?? haha jag vet inte ens vad det är för dag längre. =P Jag hoppas att det är tisdag iallafall, för nu har jag vägt mig och mätt mig. =)


Och här kommer vecka 14 (v.5) resultat:


Vikt: 116,5 kg (-1,5kg) tot: -25,4 kg

Midja: 123,5 cm (-1,5cm) tot: -25 cm

Under Bröst: 109,5 cm (-0,5cm) tot: -18 cm

Bröst: 128 cm (-1cm) tot: -9 cm

Hals: 37 cm (-0,5cm) tot: -6 cm

Arm: 31 cm (-1cm) tot: -12 cm

Rumpa: 113 cm (-2cm) tot: -13 cm

V.Lår: 60 cm (-1cm) tot: -10,5 cm

V.Vad: 39 cm (-0cm) tot: -4,5cm


Såådär ja! =) Det känns bra dethära. =D Så sjukt jäkla stolt över mig själv. - 25 kg på 3,5 månad.. =D och - 25 cm på midjan är inte heller så illa pinkat! =) Jag är förbaskat glad må jag säga. =D


Nu ska jag käka frukost sen blir det en runda med vovvarna. =)

Tjingeling.

Av Therese Jäger - 18 juni 2012 22:31

Idag fick det bli en liten snabb kvälls runda med alla 3 hundar. =)

Det pisseregnade ute, så jag hade hela regnstället på mig och därför svettades jag som en gris. =) haha


Om en liten stunf blir det att hoppa in i duschen sen lägga mig i sängen å mysa med mina älsklingar och vänta på att den finaste på hela jorden ska komma hem. =) <3


Dagen promenad då.


18/6

3,90 km - 45,46 min


Blött och härligt varre. =) maha


Ha en trevlig natt alla!

Tjingeling.

Av Therese Jäger - 18 juni 2012 19:15

Nu har jag inte skivit här på ett par dagar, men jag har haft fullt upp. Var nere i Trelleborg under helgen och firaden min fina vän Fredic som tog studenten. =) Sen var jag barnvakt och vi passade på att bada i havet. =D SUUUUPER mysigt. Im just lovin it! =) haha


Såå ja, ganska så upptagen har jag varit. Därför har här inte blivit skrivit någonting. =/ Menmen, då ärre ibland. =)


Och med tanke på att jag haft se "mycket" att göra så har inte blivit några riktigt motionspromenader iheller, visst har jag gått, men inte får gåendets skull, utan för att jag skulle ta mig någon annanstans, och det räknas inte.. =P

Så idag, nu ikväll tänkte jag ta en runda. =) Så får jag väl uppdatera senare hur långt det blev. =)

Det kommer även komma upp lite bilder från när jag och lillebror badade. =) Ska bara lägga in de på datorn först. Haha



För övrigt mår jag toppen och allting med maten och drickan och alla mediciner fungerar toppen. =) Inga bekymmer här, änsålänge iallafall. =) Och hoppas det fortsätter såhär. haha

Var även inna på vårdcentralen idag och lämnade blodprov, för att kolla så att allt står rätt till. =) Och det hoppas jag givetvis på.. På torsdag ska på återbesök i Borås, får de vad dem säger för kul. =) haha



Ha en trevligt kväll..

Tjingeling.

Av Therese Jäger - 15 juni 2012 11:20

Yeeeees, äntligen fredag och snaaaaart åker jag till trelleborg med världens finaste man och hundar!! =)


Ska ner till väldens finaste vän Fredic som tar studenten. =) GRATTIS TILL HONOM! <3


Såå nu ska jag bara försöka få min fina man ur sängen också! =) haha

Wish me luck, im gonna need it. =)

Tjingeling.

Av Therese Jäger - 14 juni 2012 22:04

Idag har det inte hänt allt för mycket. Jag var med älskling på jobb igår/natt. Så jag sov fram till klockan 13.30 =) Väldigt trevligt att vara med han när han jobbar. Han är sååå sexig i sina arbetskläder och när han är sådär smutsig + när han håller på med sina frätande kemikalier och har sin fina grön/blå gummihandskar på sig, å ser suuuper viktigt ut (fast det är han juu. =D). =) mmmm, vad jag älskar den mannen. <3<3<3<3


Iallafall, det blev ingen promenad igår. Eftersom att jag var inne i Borås och fixade till naglarna och sen drog direkt till älsklings jobb. Men någon vila får man väl lov att ha ? =) (Om man nu kan kalla det vila att svansa runder i 190 efter min sambo på hans jobb. =P)

Idag blev det iallafall en liten tripp med Ida genom stoooora Vegby. =) haha


Dagens promenad.


14/6

4 km - 51,10 min


Skönt som attan var det. =) Var en runda nere vid sjön och kände på vattnet, och det var inte så kallt, sååå nästa vecka när jag kommit hem från Trelleborg har jag bestämt mig för att jag baske mig ska bada, såå även om det är skit kasst väder. =P hehe


Nu ska jag bada mina älsklingar och det kommer väl ta hela natten, meeen såå får det vara. =)
Efter det ska vi mysa ner oss i sängen. =)

Ha en trevlig kväll/natt.

Tjingeling.

Av Therese Jäger - 13 juni 2012 10:26

Idag blir det att fortsätta med tvätten. Och senare i eftermiddag drar jag mig mot Borås och fixar till mina naglar igen. =) 2 stycken har "trillat" av, och så kan man ju inte gå och se ut när man ska på student. =) Så Snälla Indra hade en tid över till mig idag kl 17. =) Yeey!


Idaaaaaaag får jag börja äta vanlig mat, heeelt underbart! =D

Sitter just nu och äter lite cheerios (?) och filmjölk. Mmmmums, säger jag bara. =)
Senare får vi se vad det bli för mat.. Har inte riktigt bestämt mig.


Men nu ska jag käka upp min frukost, sen blir det en morgonpromenad med vovvarna. =)
Tjingeling.

Av Therese Jäger - 12 juni 2012 21:16

Ja, detta inlägget får bli ett snabbt och kort ett, för jag ska kasta i mig lite mat och sen hoppa ner i ett bad (eller kanske bara duscha), sen ska jag slänga mig i sängen och försöka vända tillbaka dygnet. =)


Dagens kvällspromenad med vovvarna var otroligt skön. =) Det blev även en liten springtur på slutet så man blev sådär härligt svettig och go´. =)


Iallafall dagens promenad.


12/6

4,11 km - 46,38 min


Ni alla får ha en trevlig kväll, för de ska jag ha. =)

Tjingeling.

Av Therese Jäger - 12 juni 2012 12:51

Tisdag och som vanligt vägning och mätning för min del. =) Och allting ser väl fortfarande helt okej ut. Kilo och centimetrarna fortsätter neråt, sakta men säkert. =) haha


Här kommer veckans resultat, V.13 (v.4 efter op)


Vikt: 118 kg (-1,8kg) tot: -23,9 kg

Midja: 125 cm (-1cm) tot: -23,5 cm

Under Bröst: 110 cm (-1cm) tot: -17,5 cm

Bröst: 129 cm (-1cm) tot: -8 cm

Hals: 37,5 cm (-0cm) tot: -5,5 cm

Arm: 32 cm (-0cm) tot: -11 cm

Rumpa: 115 cm (-1cm) tot: -11 cm

V.Lår: 61 cm (-2,5cm) tot: -9,5 cm

V.Vad: 39 cm (-0cm) tot: - 4,5 cm


Såå det rullar på. =) Och den första månaden efter op gick jag ner sammanlagt 7 kg.. Lite lite kan jag tycka.. Dem säger ju att man går ner mellan 10-15 kg. Men jag nöjer mig absolut med mina 7 kg. =) Det är inte alls dåligt. 


Imorgon får jag börja äta vanlig mat. =) Ska bli sååå skönt att slippa mixa all mat osv. Så jag hoppas väl på att det ska gå bra. =) Jag får lov att äta mjukt bröd för första gången på 13 veckor .. Jag hoppas sååå innerligt att det ska funka, så det inte fastnar i magen för då kommer jag bli vääldigt deprimerad. Menmen, jag håller alla tummar och tår. =)


Nu ska jag släppa ut hundarna och sen äta lite (väldigt sen) frukost! =)
Tjingeling.

Presentation


Therese Jäger 24år
Västra Götaland, Ulricehamn

Start vikt
141,9 kg BMI: 51,2

9 veckor (innan op)
125 kg (-16,9 kg)

151 veckor (efter op)
105,6 kg (-19,4 kg)

Totalt: -36,3 kg

BMI

BMI Test - räkna ut BMI

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

ghdfdf


Ovido - Quiz & Flashcards