tsomitiger

Alla inlägg den 15 maj 2013

Av Therese Jäger - 15 maj 2013 12:33

Exakt 1 helt år idag. Det är nästan skrämmande vad tiden går snabbt.. För ett år sedan tog jag det bästa beslutet någonsin, att lägga mig på operationsbordet och göra en Gastric bypass. =)

Jag är så jäkla nöjd med mitt val. Och jag ångrar definitivt inte att jag gjorde operationen. 

 

Jag är även nöjd med vad jag har åstadkommit, fast jag inte nått den vikten jag hade velat på 1 år..

Nu hade jag som mål att ligga på 80 kg ungefär.. Men man kan inte få allt. =)

Jag fortsätter kämpa och någon gång kommer jag komma neråt.

 

Iallafall, efter 1 år mår jag som fisken i vattnet, helt jävla azzuumm. =)

Allting är mycket lättare nu förtiden, lättare att röra sig, inte lika lat längre, blir nästan lite irriterad på sambon när vi ska köra och handla och han alltid ska hitta en parkeringsplats så nära affären som möjligt.. Brukar säga till han att det är bättre att stå långt bort för då får man mer motion, men det tycker han inte om. ;) Han är ganska så lat av sig. Haha 

 

Menmen, jag fortsätter min resa till mitt mål på 65 kg. Kommer jag någonsin komma dit? 

Det är det ingen som vet, det får vi reda på med tiden. =)

Kommer jag inte dit, nej då nöjer jag mig med att jag inte känner mig som en flodhäst längre. =)

 

Ha nu en kanon fin dag alla. =)
Tjingeling. 

Presentation


Therese Jäger 24år
Västra Götaland, Ulricehamn

Start vikt
141,9 kg BMI: 51,2

9 veckor (innan op)
125 kg (-16,9 kg)

151 veckor (efter op)
105,6 kg (-19,4 kg)

Totalt: -36,3 kg

BMI

BMI Test - räkna ut BMI

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

ghdfdf


Ovido - Quiz & Flashcards