tsomitiger

Alla inlägg den 17 maj 2012

Av Therese Jäger - 17 maj 2012 12:27

Jag har lite svårt för att verkligen förstå att ni är operationen gjort.

Visst har jag ont och så, så på så sätt så känner jag ju att det är gjort.. Men kan inte riktigt fatta att detta har hänt mig.


För ca 9 veckor sedan trodde jag att denna dagen aldrig skulle komma.. Jag skulle aldrig klara av att gå ner i vikt själv.. Men jag bevisade mig själv (och alla andra) att jag är fan kapabel till det mesta. =) Jag är gryyyyymt stolt över mig själv. Och nu har mitt nya liv börjat och kilona ska fortsätta rasa neråt. =)


Kan fortfarande knappt förstå att om ett eller två år kommer jag (förhoppnigsvis) se ut som en normal person, dock lite sötare än alla andra =D haha (lite självgod får man väl vara?) haha


Nej nu ska mina förband bytas sen får jag åka hem. =)

Wiiieee.. Hejsvejs!

Av Therese Jäger - 17 maj 2012 06:56

Troligvis får jag åka hem idag, allt pekar på det iallafall. =)

Skönt ska det blir. Saknar mina små voffsingar..

Antingen så kör mamma och dem hem mig när dem kommer eller så hämtar mina fina vänner mig om jag blir utskriven innan mamma, lillebror och christian hinner komma upp.


Nu ska jag nog be om lite proviva, för jag ska ju trots allt dricka hela 1500 ml dryck/dag .. inte lätt kan jag meddela.. tyckte jag drack som satan igår.. ändå kom jag "bara" upp i 1250 ml. Men ändå inte helt fy skam tycker jag.. Det kanske inte är alla som klarar av att dricka så "mycket".


All personal på sjukhuset har verkligen varit toppen.. Alla är jätte trevliga och snälla och verkligen måna om att man ska ha det bra. =) Så det har faktiskt varit en helt okej sjukhusvistelse. =)

Lite läkarstudenter som har fått testa att ta blodprov på mig osv, för det kan jag lugnt meddela inte är det enklaste. Haha


Måste bara berätta att den där sprutan som man ska ta själv hemma ett par dagar efter sjukhusvistelsen, fick jag testa att ta själv igår.. OCH FAN VAD HEMSKT DET VAR .. men det gick bra och när sprutan väl var inne så var det ju inte så farligt. =P Så nu kan jag det också.


Men nu ska jag vandra en runda i korridoren och sen får det väl bli tv:n igen, eller en film kanske. =)

Ha en trevlig dag alla.

Presentation


Therese Jäger 24år
Västra Götaland, Ulricehamn

Start vikt
141,9 kg BMI: 51,2

9 veckor (innan op)
125 kg (-16,9 kg)

151 veckor (efter op)
105,6 kg (-19,4 kg)

Totalt: -36,3 kg

BMI

BMI Test - räkna ut BMI

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

ghdfdf


Ovido - Quiz & Flashcards