tsomitiger

Direktlänk till inlägg 16 maj 2013

Förslag på mellanmål.

Av Therese Jäger - 16 maj 2013 13:16

Jag tar gärna emot alla förslag och tips på nyttiga, lågkalori mellanmål. Som givetvis är goda också. =)



Ha en fin dag!

Tjingeling.

 
 
Ingen bild

Åsa

16 maj 2013 13:47

Keso med banan
Keso med äpple och kanel (funkar att värma också, lite vaniljsocker på så smakar det äpplepaj)
Turkisk yoghurt+ 1dl + en bananfrusen mango mixas.
Två knäckemackor med kaviar
Knäckemacka med en halv mosad avokado
En halv avokado med tre msk turkisk yoghurt, frusen dill och lite frusna upptinade räkor alt hackad skinka och purjolök
Soltorkade tomater är mättande så bra istället för kanske pasta.
En halv bakpotatis med valfri "smal" röra.

Fläska på med grönsaker, riv blomkål och ha istället för ris. Hör av dig om du vill ha fler tips! Har massor :-)

Minst två glas vatten när du vaknar! Och ett innan varje måltid.

Therese Jäger

17 maj 2013 12:43

Tack så jättemycket för tipsen Åsa. =)
Uppskattas verkligen.

 
Ingen bild

Cecilia

23 maj 2013 09:34

Vet inte vad du tycker om riktigt, men personligen älskar jag att göra grönsaksstavar av selleri, morötter och gurka som jag sedan doppar i en hemmagjord dippa som man kan göra på olika vis (gör med kesella så blir det lite kalorier också). Du kan även ha blomkål och rädisor till detta, är också gott att doppa i dippa om man gillar grönsaker.

Therese Jäger

23 maj 2013 14:59

Tack så mycket för tipset. :) Har du något bra tips på vad man kan blanda i kesellan? :)

 
Ingen bild

Cecilia

25 maj 2013 12:58

Personligen älskar jag vitlök, salt och peppar. Men du kan mosa lite avocado och blanda i med lite vitlök (efter smak) och göra en guacamole-historia. Jag hade tänkt att jag ska prova att hacka upp tomater i små bitar och blanda med kesella och basilica och vitlök sen när jag kan köka igen (går på diet-pulver just nu). Finns säkert många andra dippor man kan göra dock, se om du kan hitta några på någon mat-sida :)

Therese Jäger

27 maj 2013 11:11

Aah, tack så mycket för tipsen. :)

 
madde

madde

27 maj 2013 10:54

Lätt Yoghurt
Hårdbröd med tex. skinka, keso, makrill.
ägg
Kesell kan göra med tex. fun light eller frysta bär. går ha i lite kanel med om man gillar det.
Ett mellanmål kör jag frukt på.

http://gbpminviktresa.blogg.se

Therese Jäger

27 maj 2013 11:10

Tack för tipsen, Madde. :)
Super bra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Jäger - 27 augusti 2015 21:48

Hejsan hej! :)  Jag har åkt på karpaltunnelsyndrom, å jag verkligen hatar det.. Det gör så förbannat ont i mina händer och jag bara slår sönder massa porslin hela tiden. Har fått handledsstöd som jag använder , och det hjälper mot domningarna men i...

Av Therese Jäger - 4 augusti 2015 11:07

Men Hejsan! :D    Nu var det himla länge sedan jag var här inne och skrev! Det har verkligen hänt en hel del sedan sista.. För tillfället ligger träningen på hyllan, då jag och sambon väntar en liten bebis i höst! :D <3  Det är så underbart ...

Av Therese Jäger - 15 februari 2015 09:40

Tjabba! :)   Jag har gått upp i vikt den senaste veckan, men jag skyller på att de är muskler då jag hållt mig i stort sett till min kostplan.. Plus att jag vet att jag ökat i muskelmassa och minskat i fettprocent! :D :D :D Centimetrarna har de...

Av Therese Jäger - 12 februari 2015 22:43

Tjabba! :D    Jag tränar zumbainspirerad dans som leds av underbara näringscoacher från herbalife, och detta heter dancecamp eller fitcamp, då kör man tabata. Dessa campen håller på i 4 veckor och så scannar man sig och får reda på en rad olika r...

Av Therese Jäger - 1 februari 2015 11:37

Tjabba! ;)Nu var det nästan ett år sedan jag var här inne och skrev. Hmm, tiden går snabbt och jag har en massa för mig! Jobbar återigen på fritids i tvärred, yeeey! :D Mina fina barn och älskade kollegor! <3 och efter sommaren blir det troligtvis...

Presentation


Therese Jäger 24år
Västra Götaland, Ulricehamn

Start vikt
141,9 kg BMI: 51,2

9 veckor (innan op)
125 kg (-16,9 kg)

151 veckor (efter op)
105,6 kg (-19,4 kg)

Totalt: -36,3 kg

BMI

BMI Test - räkna ut BMI

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

ghdfdf


Ovido - Quiz & Flashcards