tsomitiger

Direktlänk till inlägg 19 maj 2012

Nojjigt ..

Av Therese Jäger - 19 maj 2012 08:51

Då har man nu varit hemma i 2 dagar .. =)

Både skönt och inte skönt.. Fick sånna gråt attacker i torsdags eftermiddag & kväll.. Vet inte var dem kom ifrån och varför dem kom.. Jätte jobbigt var det. Men pratade lite med mamma om det om vi tror det beror mycket på att nu har alla spänningar och nervositeten inför op släppt plus att jag är JÄÄÄÄTTE nojjigt att något ska vara fel, t.ex med medicinerna eller hur jag äter osv. Eller helt enkelt att något ska gå åt pipsvängen.


Jag tyckte det var "bättre" på sjukhuset, för där var någon annan tvungen att hålla koll på mig.. inte jag! Det var skönt, för då visste jag till 95% iallafall att inget var fel.. Nu kan jag bara lite på att jag har rätt saker hemma och att jag gör allting rätt.

Men det ska väl bli bra detta. =)


Jag har lite små ont i magen, ungefär som magknip fast lite värre och så går det upp i en topp och sen dalar det och så håller det på så en stund, sen blir det bra en stund sen kommer det tillbaka igen och det sitter inte riktigt "i magen", utan det är mer i mellan gärdet, precis mellan och under brösten.. Jag har även liten ont i vänster port, (portar kallar man titthålen som kirurgen har varit inne och rotat i) dem andra känner jag knappt av.. =)


Igår var första dagen som jag åt tillräckligt mycket, altså 1,5 L flytande mat. =) duktig jag är! wiiee..

Jag kan lugnt meddela er som inte vet, att få i sig 1,5 L flytande mat på en dag, är fan inte det lättaste efter en GP!


Nu är det bara huvudets tur att ställa om sig och det har jag märkt är sjuuuukt svårt. Gick i en affär igår, och kände doften av mat, och direkt ploppar det upp i mitt huvud, faaaan vad hungrig jag är .. Men sen kom jag ju på det, att jag är ju faktiskt inte hungrig.. Såå nu är det huvudets tur att ställa om sig.. Hoppas jag lyckas. =)


Nu ska jag gå och äta lite lätt yoghurt. =)

Ha en trevlig dag.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Jäger - 27 augusti 2015 21:48

Hejsan hej! :)  Jag har åkt på karpaltunnelsyndrom, å jag verkligen hatar det.. Det gör så förbannat ont i mina händer och jag bara slår sönder massa porslin hela tiden. Har fått handledsstöd som jag använder , och det hjälper mot domningarna men i...

Av Therese Jäger - 4 augusti 2015 11:07

Men Hejsan! :D    Nu var det himla länge sedan jag var här inne och skrev! Det har verkligen hänt en hel del sedan sista.. För tillfället ligger träningen på hyllan, då jag och sambon väntar en liten bebis i höst! :D <3  Det är så underbart ...

Av Therese Jäger - 15 februari 2015 09:40

Tjabba! :)   Jag har gått upp i vikt den senaste veckan, men jag skyller på att de är muskler då jag hållt mig i stort sett till min kostplan.. Plus att jag vet att jag ökat i muskelmassa och minskat i fettprocent! :D :D :D Centimetrarna har de...

Av Therese Jäger - 12 februari 2015 22:43

Tjabba! :D    Jag tränar zumbainspirerad dans som leds av underbara näringscoacher från herbalife, och detta heter dancecamp eller fitcamp, då kör man tabata. Dessa campen håller på i 4 veckor och så scannar man sig och får reda på en rad olika r...

Av Therese Jäger - 1 februari 2015 11:37

Tjabba! ;)Nu var det nästan ett år sedan jag var här inne och skrev. Hmm, tiden går snabbt och jag har en massa för mig! Jobbar återigen på fritids i tvärred, yeeey! :D Mina fina barn och älskade kollegor! <3 och efter sommaren blir det troligtvis...

Presentation


Therese Jäger 24år
Västra Götaland, Ulricehamn

Start vikt
141,9 kg BMI: 51,2

9 veckor (innan op)
125 kg (-16,9 kg)

151 veckor (efter op)
105,6 kg (-19,4 kg)

Totalt: -36,3 kg

BMI

BMI Test - räkna ut BMI

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

ghdfdf


Ovido - Quiz & Flashcards