tsomitiger

Direktlänk till inlägg 23 maj 2012

Hicka ..

Av Therese Jäger - 23 maj 2012 22:33

Idag började jag äta mat, wiiieeee!!! Dock bara puré/mjuk mat, men vad fasiken gör det, mat som mat. =) haha

Det har gått hur bra som helst, och jag klarar av att dricka samtidigt som jag äter. =) Så det är ju jävligt skönt kan jag säga.

Testa även att dricka kolsyrad dryck idag. Inga problem det iheller. =) Suuuper najs!


DOCK har jag ett fett jävla jobbigt problem, så fort jag ätit upp min mat, SÅ BÖRJAR JAG HICKA!!!!!!

Och det är sån hicka som håller på i 100 år och gör ont hela vägen ner från magen upp i halsen, skiiiit jobbigt...

Någon som vet vad det kan beror på? Eller någon som haft det likadant som kan säga att det kommer sluta så småningom? Äter jag för snabbt? Eller är det för att magen inte är van vid mat? Eller är för att jag dricka medans jag äter?


Fan skulle väldigt gärna vilja veta, för det är sjuuukt jobbigt! =/ Det har liksom inte bara hänt en av gångerna jag ätit idag, utan alla 6 gånger har det hänt. Direkt efter jag tagit sista klunken dricka eller sista tuggan mat, så kommer hickan... AAAAAAAAAAAAASSSSSSSSSSSSS Störigt. Nu sitter jag här och har haft hick i ungefär 15 minuter... JAG DÖÖR!


Aja, får hoppas den går över när jag när jag ska sova. =)

Godnatt alla fina. =)

 
 
Madeleine Wall

Madeleine Wall

24 maj 2012 13:56

Skönt att få komma igång med mat då! Jag längtar med tills jag får komma igång med maten efter operationen, börjar bli lite less på soppor nu:P

Hoppas de löser sig med hickan, låter inge vidare.

http://gbpminviktresa.blogg.se

Therese Jäger

24 maj 2012 14:58

Riktigt skönt att få lov att äta igen, än så om bara puré/mosad mat så är det sjuukt gott. =)

Jag kan säga att jag längtar med dig. ;) haha med det är lätt värt det. =)

Idag har det inte kommit någon hicka än.. Peppar peppar ta i trä! Nu ska jag inte säga för mycket för då får jag bara tillbaka den sen. =P haha Men får hoppas den håller sig borta. =)

 
sanna

sanna

24 maj 2012 17:05

Haha, hickan ja. Den är inte rolig. Speciellt inte när man är på jobbet hahaha

Jag upplever det ändå som att det har blivit mycket mindre och min teori är att det är för att tarmen inte är van vid att ta emot onedbruten mat utan får lite kramp - som att det strejkar lite. Nu vet jag ju inte om det är så, men jag upplevde det så. Samt att man kanske har ätit lie för fort. Speciellt om man dricker till så "forsar" ju maten ännu snabbare ner i tarmen som är ännu mer ovan vid mat i den formen.

Men som sagt, jag har det kanske 1 gång per dag och framför allt när det är en måltid som innehåller mer kolhydrater. Äter jag en liten godisbit så får jag hicka men inte om jag äter en matsked keso. Det är jätteskumt.

Det värsta tyckte jag i början var alla gaser som man utsödras. Bara man började sig lite framåt så kom en rap haha. DET är ännu pinsammare på jobbet. Men det händer lyckligtvis inte så ofta haha =))

Så mitt tips är nog att testa äta ännu saktare, och kanske vänta några minuter med att dricka efteråt. Speciellt nu de första veckorna. Nu har jag inga bekymmer att dricka samtidigt som jag äter, men det var annorlunda första månaden.

Ha det strålande
//Sanna =)

http://franftilla.wordpress.com

Therese Jäger

25 maj 2012 11:38

Haha nej den är verkligen inte speciellt rolig. =P

Din teori låter faktiskt ganska logisk. =) Kanske ska testa att inte dricka samtidigt.

Lyckligtvis så fick jag bara hicka en gång igår, skööönt. Och då kan jag tänka mig att jag kanske drack lite för mycket och för snabbt till maten, så att som du säger, det forsade ut i tarmen.

Så idag testar jag med att dricka innan maten och ser om det hjälper. =)

Tack för dina tips Sanna. =) Skönt att höra att man inte är ensam iallafall. Haha

Ha det bäst!
//Therese. =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Jäger - 27 augusti 2015 21:48

Hejsan hej! :)  Jag har åkt på karpaltunnelsyndrom, å jag verkligen hatar det.. Det gör så förbannat ont i mina händer och jag bara slår sönder massa porslin hela tiden. Har fått handledsstöd som jag använder , och det hjälper mot domningarna men i...

Av Therese Jäger - 4 augusti 2015 11:07

Men Hejsan! :D    Nu var det himla länge sedan jag var här inne och skrev! Det har verkligen hänt en hel del sedan sista.. För tillfället ligger träningen på hyllan, då jag och sambon väntar en liten bebis i höst! :D <3  Det är så underbart ...

Av Therese Jäger - 15 februari 2015 09:40

Tjabba! :)   Jag har gått upp i vikt den senaste veckan, men jag skyller på att de är muskler då jag hållt mig i stort sett till min kostplan.. Plus att jag vet att jag ökat i muskelmassa och minskat i fettprocent! :D :D :D Centimetrarna har de...

Av Therese Jäger - 12 februari 2015 22:43

Tjabba! :D    Jag tränar zumbainspirerad dans som leds av underbara näringscoacher från herbalife, och detta heter dancecamp eller fitcamp, då kör man tabata. Dessa campen håller på i 4 veckor och så scannar man sig och får reda på en rad olika r...

Av Therese Jäger - 1 februari 2015 11:37

Tjabba! ;)Nu var det nästan ett år sedan jag var här inne och skrev. Hmm, tiden går snabbt och jag har en massa för mig! Jobbar återigen på fritids i tvärred, yeeey! :D Mina fina barn och älskade kollegor! <3 och efter sommaren blir det troligtvis...

Presentation


Therese Jäger 24år
Västra Götaland, Ulricehamn

Start vikt
141,9 kg BMI: 51,2

9 veckor (innan op)
125 kg (-16,9 kg)

151 veckor (efter op)
105,6 kg (-19,4 kg)

Totalt: -36,3 kg

BMI

BMI Test - räkna ut BMI

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

ghdfdf


Ovido - Quiz & Flashcards