tsomitiger

Alla inlägg under februari 2013

Av Therese Jäger - 4 februari 2013 18:39

Dag 4 nästan avklarad. :) Dagarna bara flyter på super snabbt, gött är det. :)

Träningen går toppen också, man svettas och flåsar men man känner sig sååå jävla duktigt och nöjd när man är färdig. :)


Middagen är också avverkad, om den stund blir det kvällsmat och sen ytterligare ett mellanmål. :) och jag bara älskar den där smoothie receptet, jag fick av mitt hjärtegull! :)

För er som vill testa här kommer det:

40g Banan

20g Jordgubb (eller hallon för den som tycker det är bättre)

100g Lätt Kesella 

½ dl Naturell lättyoghurt


Man lägger allt i en mixer och mixar, sen är den färdig att avnjutas. :)

Den är 126 kcal, perfekt till mellanmål! :)


Nu blir det lite Vampire diaries innan kvällsmaten, sen duschen och hopp i säng, för att vara redo för morgondagen! :)


Ha det gött!
Tjingeling. :)


Av Therese Jäger - 3 februari 2013 14:36

Ja, då var vi inne på dag 3. :) Och träningspasset är nyss avslutat..
Svettigt och skönt må jag säga.


Det var mycket godare att äta mat igår än i förrigår, då jag tvingade i mig wokade grönsaker. :/

Idag blir det fullkornspasta med tacoköttfärs gjord på nötfärs. :) Och såklart sallad till detta!


Ska bli riktigt gött!


Godis och läsk sug å sånt sitter fortfarande kvar, men jag ska bli av med det. :) Jag SKA INTE vara beronde av sånt skräp! Visst att efter FF kommer jag äta det någon gång då och då.. men inte så som jag gjort innan! Det ska inte lägre få vara en del av mitt sunda liv. :)


Nya och nyttiga Therese är i farten! :) Tjihjoo, vad jag ser positivt på livet just nu, även om det har sina mörka stunder då och då. (Speciellt när man går inne i affärer och är hungrig och MÅSTE gå förbi godisavdelningen för att komma till kassorna... )


Menmen, nu är vi glada och positvita. :) Nu blir det dusch och sedan laga mat. :)


Ha det bäst!
Tjingeling. :) 

Av Therese Jäger - 2 februari 2013 14:38

Då var dag 2 påbörjad. :) Den börjar bättre än vad dag 1 slutade.. 
Jag klarar inte av att äta varma grönsaker, och är väldigt kräsen när det gäller grönsaker, men igår gav jag mig fan på att jag skulle testa .. det sluta med att jag satt och ulkade när jag åt, och blev på fruktansvärt dåligt humör och även riktigt riktigt jävla förbannat godissugen. Men jag åt mitt mellanmål (en smoothie, riktigt god) sen var jag nöjd och gick å la mig. :)


Mailade till kundtjänsten och frågade hur jag skulle göra med grönsker, å fick som svar att jag skulle äta dem grönsaker jag tycker om, och äta dem råa. :) Så det var ju skönt. :))


Träningspasset är svettigt men skoj. :) Käns som att det går på 20-30 minuter fast det tar 1 timme, ett tecken på att det är roligt. :)

Pass 2 avklarat nu. :) Gött, nu ska jag hoppa in i duschen, sen blir det lagat mat å idag står lax på schemat. :) namam!


Ha det gött alla! :)
Tjingeling.

Av Therese Jäger - 1 februari 2013 11:49

Jaa, då starta fitnessfighten idag. :) Riktigt taggad änsålänge. :)
Åt nyss min frukost och märkte att jag kan inte äta den mängen mat på en och samma gång som dom vill att man ska göra, så mailade till kundtjänst och frågade hur jag skulle göra.. Om jag kanske skulle dela upp frukosten och middagen i två, så att jag ändå får i mig all den mängd jag ska ha! :)

Vill ju inte att något ska bli fel, för nu jädrar ska kilona och cm rasta. :)


Det ska bli kul att se vad vågen står på den 1 mars. Hoppas på bra resutat iallafall! :)
Och inget fuskande ska här vara iheller, ska jag fan klara av att hålla mig denna gången! 
Lite jävlar anamma och självdiciplin så ska det nog funka!
Och givetvis hjälp från mina nära och kära så funkar det med all säkerhet! :)
Det blir kämpigt, men det är de värt! 


Är ju tyvärr fortfarande sjuk, så nu ska jag ta å vila lite, innan jag kör första träningspasset.. Jag vet att det inte är bra att träna när man är sjuk, men jag kan förbövulen inte starta fitnessfighten med att inte träna.. Det går inte för sig. :) Så jag ska kämpa på så gott jag kan!


Ni får ha det superbra :)
Tjingeling. 

Presentation


Therese Jäger 24år
Västra Götaland, Ulricehamn

Start vikt
141,9 kg BMI: 51,2

9 veckor (innan op)
125 kg (-16,9 kg)

151 veckor (efter op)
105,6 kg (-19,4 kg)

Totalt: -36,3 kg

BMI

BMI Test - räkna ut BMI

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

ghdfdf


Ovido - Quiz & Flashcards