tsomitiger

Alla inlägg den 19 mars 2012

Av Therese Jäger - 19 mars 2012 18:13

Just nu är jag så fruktansvärt jävla vrålhungrig så det är fan inte långt ifrån att jag går ner och äter!

Allt jag tänker på är mat, hur mycket jag än försöker tänka på annat så förknippar jag det med mat. "/


Nu är jag inne i en period där jag känner att nu ger jag fan upp, skiter i detta!

Vill inte vara med längre.

Alla säger att det blir lättare efter 3e dagen på pulverdiet, den jävla lögnen kan dem bara stoppa upp någonstans.

Så är det iallafall inte för mig. Tycker bara det blir svårare för varje dag.

Plus att jag får dåligt samvete för att jag blir irriterad på min sambo & hans mamma för att dem lagar och äter mat. Men dem kan ju inte sluta leva för att jag måste göra det .. Fast helst skulle jag ju vilja det!


Gaah, en cigarett hade ju inte heller suttit fel. Nu är mitt humör så långt åt helvete det kan komma. Inte fan gör det bättre att man får jätte roliga brev från försäkringskassan.



Nu tycker jag att jag kan få ett datum för op så jag ser ett slut på denna tunneln iallafall!


Over and out!

Av Therese Jäger - 19 mars 2012 11:57

Tjenixen!


Ja då var det väl min tur att börja blogga. :)


Mitt namn är Therese Jäger, jag är 22 år och bor i Västra götaland, Ulricehamn.

Just nu genomgår jag en en otrolig förändring i mitt liv, jag har varit överviktigt så länge jag kan minnas, men nu äntligen ska det bli ändring på det. Jag väntar nu på en gastric bypass operation, jag ska träffa narkosläkare och dietist om ca 2 veckor. Då får jag även ett datum för op. Det börjar bli lite nervöst nu. Men det ska säkert gå bra.


Jag tänkte att här skulle ni kunna följa med på min resa genom en gastric bypass operation.

Allt som händer innan op och efter op.


Just nu är jag mitt inne i pulverdieten, inne på min sjunde dag, och igår ställde jag mig på vågen, så på fem dagar med modifast pulverdiet visade vågen 3,9 kg mindre. :)

Super glad är jag!


Jag är även inne på min första arbetslösa dag, men var på en arbetsintervju på ett äldreboende här i Gällstad, sommarjobb med möjlighet till timvik. :) Nu ska jag snart åka in till u-hamn för att skriva in mig på arbetsförmedlingen. :)


 

Innan operationen.


Ha en bra dag alla.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Therese Jäger 24år
Västra Götaland, Ulricehamn

Start vikt
141,9 kg BMI: 51,2

9 veckor (innan op)
125 kg (-16,9 kg)

151 veckor (efter op)
105,6 kg (-19,4 kg)

Totalt: -36,3 kg

BMI

BMI Test - räkna ut BMI

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

ghdfdf


Ovido - Quiz & Flashcards