tsomitiger

Alla inlägg den 22 mars 2012

Av Therese Jäger - 22 mars 2012 19:06

Måste tacka Malin Holm, som gjorde ett super jobb med min header. =)

Riktigt fin är den och jag är super nöjd. Tack än en gång Malin!


Av Therese Jäger - 22 mars 2012 17:57

Suttit ute på verandan hela dagen och bara myst i vår vädret. =)

Hoppas på lite färg i ansiktet. Nu Har solen försvunnit från verandan men jag sitter kvar en liten stund ändå för det är så mysigt.


Har även gjort ordning lite i hundgården så hundarna kan vara där när det är fint ute. =)

Flitig känner jag mig, med tanke på att det inte är världens lättaste att kratta löv bland tre meter ogräs. Men men det gick tillslut och jag fick rört lite på fläsket. Hundarna har fått vara där en stund idag, och man såg riktigt hur dem mös. Dem gillar´t.


Nu ska jag snart in och ta den gröna soppan. Usch tvi och blä säger jag bara. Men det är lätt värt det med tanke på hur mycket jag har minskat i cm och i vikt. Det sporrar en verkligen rejält. Och det har faktiskt inte varit så jobbigt idag iheller, kan bero på det fina vädret, men det känns verkligen som att det går åt rätt håll nu. =)

Fast jag blir fortfarande irriterad så fort någon nämner något om mat, eller någon lagar mat osv, men det är sånt jag får ta. =)


Har börjat tänka lite på hur det kommer se ut efter op ... tex. kommer jag aldrig kunna äta en bit pizza igen, eftersom det är fett ? Och då dumpar man ? kommer jag aldrig kunna äta något annat som är fett igen ? :S Hmm det skulle jag såfall bli lite deprimerad av, men det går att leva utan såklart, men ändå!



Nej nu får det vara slut för idag. Nu ska jag äta min soppa för nu är jag hungrig. =)


Hejsvejs!

Av Therese Jäger - 22 mars 2012 11:03

Ja, då var man inne på dag nio nu. =) Känns riktigt bra faktiskt. Gårdagen var hur bra som helst, inte speciellt hungring och ingen huvudvärk överhuvudtaget. Det gillas.


Måttbandet hittade jag i morse, yeey. =) Så här kommer mina mått:


Start

Midja: 148,5 cm

Under bröst: 127,5 cm

Arm: ?

Bröst: 137 cm

Hals: 44 cm

Vikt: 141,9 kg


1 Vecka

Midja: 143 cm (-5,5 cm)

Under bröst: 121 cm (-6,5 cm)

Arm: 43 cm

Bröst: 136 cm (-1 cm)

Hals: 43 cm (-1 cm)

Vikt: 134,5 kg (-7,4 kg)


Fy fan vad jag är stolt över mig själv. =) Dessutom har jag nu varit rökfri i 2 veckor och 6 dagar, vilket känns sjukt bra. Jag är grymt bra faktiskt.


Och det finns ju inget bättre än att vädret är på topp. Så det blir en lång promenad med hundarna idag och solning på verandan med mitt korsord. =)


Ha en bra dag!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Therese Jäger 24år
Västra Götaland, Ulricehamn

Start vikt
141,9 kg BMI: 51,2

9 veckor (innan op)
125 kg (-16,9 kg)

151 veckor (efter op)
105,6 kg (-19,4 kg)

Totalt: -36,3 kg

BMI

BMI Test - räkna ut BMI

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

ghdfdf


Ovido - Quiz & Flashcards